• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
آخرین وضعیت استان کرمان پس از بارش‌های روز گذشته؛

۶ هزار کرمانی گرفتار سیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان شمار شهروندان گرفتار در سیل استان را اینک ۶ هزار نفر برشمرد و از وضعیت بحرانی رفسنجان گفت؛ از اینکه برای تخلیه آب در معابر شهری و روستایی رفسنجان به تجهیزات نیاز فوری وجود دارد.

مجید سعیدی با اشاره به اینکه در نتیجه سیلاب روزهای گذشته وضعیت شهر رفسنجان همچنان بحرانی است اظهارداشت: برای کمک به مردم این شهر نیاز فوری به کف‌کش، پمپ‌های تخلیه آب و ماشین‌آلات سنگین به منظور انسداد مسیر جریان آب وجود دارد.
وی افزود: جریان شدید سیل از روزهای گذشته و تا بامداد امروز در در رفسنجان وجود داشت و گرفتگی معابر و منازل در شهر رفسنجان و روستاهای حاشیه آن بسیار شدید است.
سعیدی با اطمینان دادن به مردم شهر رفسنجان از اینکه تلاش برای تخلیه آب از مناطق شهری و روستایی این شهر با تمام نیرو و توان ادامه خواهد داشت تاکید کرد: همچنان آب‌های ناشی از بارندگی‌ها از ارتفاعات سرچشمه به سمت رفسنجان جاری است.
شکستگی ۲ خط لوله آب در شهر رفسنجان طی چندروز اخیر نیز سبب بروز مشکلات قطع آب شده بود که آبگرفتگی معابر بیشتری از شهر رفسنجان طی روز گذشته اتفاق افتاده است.
گزارش دیگر نقاط استان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: در سایر شهرستان‌های شمالی استان مانند شهربابک، انار، زرند، کرمان و بردسیر نیز بارندگی بسیار شدیدی تا بامداد امروز شاهد بودیم که هم‌اینک به صورت موقتی کاهش یافته است.
انسداد ۱۷ راه اصلی
وی با تاکید بر اینکه تلاش نیروهای مختلف و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای کاهش آسیب‌پذیری‌های مردم استان کرمان در سیل  ادامه دارد افزود: مسیرهای مختلف مناطق درگیر سیل به صورت متناوب در حالت انسداد و بازگشایی هستند و هم اینک ۱۷ راه اصلی در استان مسدود است.
۶ هزار نفر گرفتار سیلاب در استان
سعیدی با اشاره به اینکه ۱۷۹ راه فرعی در استان طی سیلاب‌های این روزها به صورت متناوب مسدود یا بازگشایی می‌شود گفت:حدود ۶ هزار نفر از هم استانی‌های ما هم‌اینک گرفتار سیلاب هستند.
تخریب ۵۴۸ راه روستایی
وی با بیان اینکه ۵۴۸ راه روستایی تاکنون در اثر سیلاب روزهای اخیر در استان کرمان تخریب شده است، ادامه داد: با توجه به ادامه‌دار بودن بارش‌ها این آمار مسیرهای روستایی تخریب شده هم افزایش چشمگیر پیدا خواهد کرد.
تخلیه ۳۸ روستای استان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه ۳۸ روستا در استان طی سیلاب روزهای اخیر تخلیه شده گفت: بیش‌ از ۲ هزار واحد مسکونی نیز  دچار آبگرفتگی شدید شده است.
۱۸۷ روستا در معرض خطر و قطع برق ۱۶۰ منطقه
وی با بیان اینکه ۱۸۷ روستا در استان کرمان هم‌اینک در معرض خطر جدی سیلاب قرار دارد تصریح کرد: از ۱۶۰ منطقه‌ای که برق آن‌ها در اثر سیلاب قطع شده بود مواردی تا این لحظه وصل شده است.
قطع ۱۳۲ شبکه آب روستایی
سعیدی با اشاره به اینکه ۱۳۲ شبکه آب روستایی در اثر سیلاب در استان کرمان قطع شده افزود: تلاش برای برقراری آب در این مناطق در حال انجام است اما آبرسانی آب آشامیدنی به صورت سیار نیز انجام می‌شود.
۲۰ سایت مخابرات همچنان غیرفعال
به گزارش ایرنا ، وی با بیان اینکه از ۵۸ سایت مخابراتی قطع شده در اثر سیلاب هنوز ۲۰ مورد وصل نشده است، ادامه داد: ۵۴ مورد ریزش و رانش کوه در مناطق مختلف کوهستانی استان کرمان طی روزهای اخیر اتفاق افتاده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4647
اخبار مرتبط
نظرات شما