• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
از کوثرریز رفسنجان تا گوغر بافت و بیدستان شهربابک؛

بیشترین بارش‌ استان کرمان در کدام منطقه بود؟

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به بیشترین میزان بارش ها بعد از کوثرریز رفسنجان در گوغر بافت و بیدستان شهربابک با ۱۰۰ میلیمتر و دهج شهربابک با ۹۴ میلیمتر اظهار کرد: در بین ایستگاه های اصلی استان نیز انار با ۵۸ میلیمتر، بافت با ۴۹ میلیمتر، لاله زار با ۳۴ میلیمتر و سیرجان با ۳۲ میلیمتر بیشترین میزان بارش ها را داشتند.

حمیده حبیبی با اشاره به اعلام وضعیت هشدار قرمز هواشناسی در برخی از مناطق استان کرمان گفت: طی روزهای گذشته شاهد سامانه بارشی بسیار قوی در سطح استان کرمان بودیم که از ابتدای فعالیت این سامانه تاکنون بیشترین میزان بارش ها در بین ایستگاه های باران سنجی اداره کل هواشناسی استان، در روستای کوثر ریز رفسنجان با ۱۲۰ میلیمتر گزارش شده است.
وی با اشاره به بیشترین میزان بارش ها بعد از کوثرریز رفسنجان در گوغر بافت و بیدستان شهربابک با ۱۰۰ میلیمتر و دهج شهربابک با ۹۴ میلیمتر اظهار کرد: در بین ایستگاه های اصلی هواشناسی استان نیز انار با ۵۸ میلیمتر، بافت با ۴۹ میلیمتر، لاله زار با ۳۴ میلیمتر و سیرجان با ۳۲ میلیمتر بیشترین میزان بارش ها را داشتند.
حبیبی به آخرین وضعیت نقشه های هواشناسی استان نیز اشاره کرد و گفت: این سامانه برای فردا و سه شنبه در استان تنها منحصر به مناطق غرب، جنوب غرب و برخی مناطق جنوبی فعال خواهد بود و انتظار می رود در این مناطق در ساعات بعدازظهر فردا شاهد رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران و رعد و برق و بارش های احتمالی تگرگ؛ باشیم.
رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان خاطر نشان کرد: با توجه به شدت بارش ها، نوع بارش ها و با توجه به بارش های روزهای گذشته در سطح استان، همچنان خطر آبگرفتگی معابر و جاری شدن آب از بالادست ها خصوصا در مناطق غرب و جنوب غرب استان دور از انتظار نیست.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4656
اخبار مرتبط
نظرات شما