• چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024

  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024
درخواست از وزیر جهاد کشاورزی؛

بازگشت تعرفه برق چاه‌‌های کشاورزی به نرخ قبل

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خسارت وارد شده به کشاورزان کرمانی در پی خسارات ناشی از سیل اخیر، تعرفه برق چاه‌های کشاورزی این استان باید به قیمت قبل برگردد.

محمدرضا پورابراهیمی در نشست وزیر جهاد کشاورزی با روسای انجمن های کشاورزی، دام و طیور و فعالان اقتصادی بخش کشاورزی استان کرمان افزود: بررسی ها حاکی از این است، خسارات سرمازدگی اوایل سال جاری در کرمان تقریبا بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: این موضوع نیازمند حمایت بود که در تهران جلساتی با وزیر داشتیم لذا نخستین جلسه با دستور ایشان با حضور استاندار وقت و مسئولان اجرایی برگزار شد.
پورابراهیمی تصریح کرد: قرار شد از دو طریق وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور موضوعات مربوط به نحوه جبران خسارت ها را در سرمازدگی پیگیری کنیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیل اخیر نیز مشکلات بخش کشاورزی کرمان را مضاعف کرد و در شمال این استان، شهرستان های کرمان، رفسنجان، شهربابک، سیرجان، راور و زرند وضعیت بسیار نامناسب و در برخی موارد نیاز به امداد فوری دارند و لازم است مشکلات قنوات و چاه ها رفع شود چنانچه در سعدی و رباط چند چاه کشاورزی پر شده است.
وی افزود: موضوعات دیگری در بخش کشاورزی استان کرمان مطرح است که از آن جمله می توان به بحث خرما در منطقه بم، صادرات، تعهدات ارزی، کارت های اجاره ای بازرگانی، تامین منابع مالی، مسائل بانکی، بیمه و مالیاتی اشاره کرد.
پورابراهیمی تصریح کرد: در تماس با وزیر جهاد کشاورزی وضعیت خاص کرمان را اعلام کردیم و جلسه امشب خاص بخش کشاورزی در این استان برگزار شد و فردا وزیر در جیرفت و بم حضور پیدا می کند.
وی ادامه داد: از اهتمام وزیر جهاد کشاورزی تشکر می کنیم و دستگاه های دیگر نیز باید با این مجموعه همکاری و تلاش کنند، ما هم در مجلس آماده همکاری هستیم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4721
اخبار مرتبط
نظرات شما