• یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 19 May 2024

  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 19 May 2024
«فوربس» از روی تجربه سفرهای خارجی معرفی کرد

امن‏‏‌ترین مقاصد توریستی

اگر به عنوان توریست خارجی به دنبال امن‌‌‌ترین مقاصد جهان برای سفر هستید، سازمان حفاظت از سفر برکشایر هاتاوی (BHTP) اخیرا گزارش سالانه ایمن‌‌‌ترین مقاصد بیمه مسافرتی خود را منتشر کرده است که بر اساس آن، ۱۵ شهر امن جهان برای سفر را معرفی می‌کند...

امسال دو شهر از ایالات متحده در این فهرست قرار گرفتند و هونولولو در ایالت هاوایی امن‌‌‌ترین شهر جهان نام گرفت.
پایگاه خبری «فوربس» در گزارشی به بررسی امن‌‌‌ترین شهرهای جهان پرداخته است که در کنار آن امن‌‌‌ترین شهرها برای زنان و امن‌‌‌ترین شهرها برای نسل هزاره را نیز بر اساس شاخص «سازمان حفاظت از سفر برکشایر هاتاوی» معرفی کرده است. بیمه مسافرتی BHTP وضعیت امن‌‌‌ترین مقاصد را بر اساس تجربیات پاسخ‌دهندگان نظرسنجی‌‌‌ها همراه با منابع ارزشمند اشخاص دیگر به‌‌‌منظور شناسایی فهرست سالانه ایمن‌‌‌ترین مقاصد به‌‌‌دست آورده است. در واقع، تنها مسافرانی که واقعا به شهرها سفر کرده‌‌‌اند، اجازه دارند با استفاده از دانش دست اول خود به عنوان معیار، آنها را بر اساس انواع اقدامات ایمنی رتبه‌‌‌بندی کنند.
علاوه بر بررسی مسافران واقعی که از شهرها بازدید کرده‌‌‌اند، BHTP چند منبع داده شخص ثالث از جمله وزارت امور خارجه ایالات متحده، اکونومیست و موارد دیگر را تجزیه و تحلیل می‌کند تا نگرانی‌های ایمنی مانند تروریسم، شرایط اضطراری آب و هوا، اقدامات بهداشتی و ایمنی افراد و گروه‌‌‌ها را ارزیابی کند. بر اساس این گزارش، مسافران به دنبال مقاصد جدیدی هستند که بتوانند تجربه‌‌‌های متفاوتی به دست آورند. مسافران برای انتخاب مقاصد خود معیارهایی را درنظر می‌‌‌گیرند که عمدتا عوامل معمولی همچون آب و هوا، هزینه و امکانات موجود را شامل می‌شود، اما در سال ۲۰۲۴، تعریف از مسافرت کمی تغییر یافت و «ایمنی» بیش از سایر موارد مورد توجه قرار گرفته و اولویت نخست مسافران درنظر گرفته شده است، زیرا بیشتر افراد می‌‌‌خواهند از مسیرهای ناامن خارج شده و به سفرهای امن بروند.
«مقصد ایمن»، تعریف جدید مسافران از سفر است. در جدیدترین نظرسنجی که این شرکت بیمه مسافرتی ارائه داده، مسافران علاقه‌مند به سفر در مقصد امنی هستند که بتوانند آزادانه بدون تبعیض و آزار و اذیت در آنجا تردد کنند.  در طول چهار سال گذشته، این گزارش شاهد تغییرات قابل‌توجهی بوده است که منعکس‌‌‌کننده چشم‌‌‌انداز در حال تحول سفر است. در حالی که کشورهای اسکاندیناوی و شمال اروپا به طور سنتی در این فهرست در صدر قرار داشتند، گزارش امسال ترکیب متنوعی را به نمایش می‌‌‌گذارد که شهرهای آسیایی و آمریکای جنوبی جلوه بیشتری را از خود نشان داده‌اند.
در سال جاری میلادی، «هونولولو» در مقام اول امن‌‌‌ترین شهر جهان است. هونولولو، مرکز جزایر هاوایی به‌رغم آسیب‌‌‌پذیری خود در برابر بلایای طبیعی، مسافران را با ایمنی کلی خود تحت‌تاثیر قرار داده و آن را به یک مقصد ایده‌‌‌آل برای سفر تبدیل می‌کند. حتی پایین‌‌‌ترین نمره‌‌‌های هونولولو بالاترین رتبه را در بین هر مقصدی به‌‌‌دست آورده است. اگرچه منشأ آتشفشانی جزیره و موقعیت مکانی آن در اقیانوس آرام، آن را به یک هدف آشکار برای انواع بلایای طبیعی، از آتش‌‌‌سوزی‌‌‌ها گرفته تا توفان‌‌‌ها تبدیل می‌کند، اما مسافران بررسی‌‌‌شده، هونولولو را مقصدی فوق‌‌‌العاده امن برای تعطیلات استوایی خود می‌‌‌دانند. چرا که این شهر از نظر پاسخ‌دهندگان از تروریسم، شرایط بد آب و هوایی، بهداشت، امنیت افراد و حمل‌ونقل تا حد زیادی در امان بوده است و خطرات و ناامنی کمتری آنها را در سفرها مورد تهدید قرار می‌دهد.
در رتبه دوم این لیست، «مونترال» قرار دارد. شهر کانادا بیش از همه به ایمنی حمل‌ونقل خود شناخته شده، جایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده است. به گفته BHTP، یکی از نگرانی‌ها در این منطقه، آتش‌‌‌سوزی‌‌‌های جنگلی است، زیرا دود آتش‌‌‌سوزی در شمال کبک می‌تواند به سمت مونترال سرازیر شود و بر کیفیت هوا تاثیر بگذارد. «ریکیاویک»، ایسلند در رتبه سوم لیست امن‌‌‌ترین شهرها قرار دارد. بر اساس گزارش BHTP، رتبه بالای این شهر به دلیل نمرات عالی آن برای زنان، افراد رنگین‌پوست و همچنین ایمنی در برابر تروریسم است. «سیدنی»، استرالیا (که نشان‌‌‌های ایمنی ثابتی را از مسافران دریافت می‌کند) و «آمستردام» در هلند (که از نظر ایمنی برای زنان و رنگین‌‌‌پوستان رتبه خوبی دارد) در رتبه‌‌‌های بعدی قرار دارند.
دیگر شهر ایالات متحده در فهرست امن‌‌‌ترین شهرهای جهان، «اورلاندو»، در فلوریداست که در رتبه ۱۵ قرار دارد. اورلاندو که به خاطر پارک‌‌‌های موضوعی و جاذبه‌‌‌های خانوادگی مناسب خود مشهور است، رتبه بالایی را برای ایمنی حمل‌ونقل و ایمنی در برابر تروریسم دریافت می‌کند. در حالی که در این منطقه،  به مسافران درباره تعقیب توپ‌‌‌های گلف در نزدیکی دریاچه جسوپ که محل زندگی حدود ۱۰هزار تمساح است هشدار می‌دهند، اورلاندو از نظر ایمنی حمل‌ونقل و ایمنی در برابر تروریسم رتبه بالایی دارد. این موضوع نباید تعجب‌آور باشد، زیرا به ندرت خبری در مورد فاجعه در راه‌آهن جهانی والت دیزنی می‌‌‌شنوید.
همان‌طور که مسافران به‌‌‌دنبال پیچیدگی‌‌‌های ایمنی در مقاصد خود هستند، این گزارش همچنین بینش‌‌‌هایی را در مورد چالش‌‌‌ها و اقدامات احتیاطی منحصر‌به‌فرد هر شهر از نگرانی در مورد آتش‌سوزی در هونولولو گرفته تا تظاهرات سیاسی در بارسلون، ارائه می‌دهد. مسافران می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌‌‌ای اتخاذ کرده، تا ایمنی خود را در طول سفر تضمین کنند. فراتر از رتبه‌‌‌بندی کلی، این گزارش همچنین شهرها را بر اساس نگرانی‌های ایمنی بخش‌‌‌های مختلف مسافران، از هزاره‌‌‌ها گرفته تا مسافران زن با اولویت‌‌‌بندی مقصدهای فراگیر، رتبه‌‌‌بندی می‌کند. براین اساس، ایمن‌‌‌ترین شهرهای جهان برای سفر از دیدگاه بخش‌‌‌های مختلف مسافران در سال ۲۰۲۴، شامل هونولولو، مونترال، ریکیاویک، سیدنی، آمستردام، دبی، کپنهاگ، لندن، سئول، ونیز، توکیو، برلین، پاریس، بارسلونا و اورلاندو می‌شود.
در کنار امن‌‌‌ترین شهرها برای سفر، این شرکت بیمه مسافرتی، امن‌‌‌ترین شهرها برای سفر زنان را نیز معرفی کرده است که در این لیست هونولولو همچنان در رتبه اول قرار دارد و پس از آن آمستردام، کپنهاگ، ریکیاویک، مونترال، لندن، لاس‌وگاس، سیدنی، پاریس و میامی رتبه‌‌‌های دوم تا دهم را به‌‌‌خود اختصاص داده‌‌‌اند.
علاوه براین، بر اساس گزارش‌‌‌های BHTP، هزاره‌‌‌ها (سنین ۲۵ تا ۴۴) تمایل دارند به مناطق دورتر سفر کنند. از این‌رو، در این رتبه‌‌‌بندی امن‌ترین شهرها برای این رده سنی، سئول، کپنهاگ، لندن، سنگاپور، بارسلونا، دبی، آمستردام، هونولولو، توکیو و اورلاندو معرفی شده است. در این گزارش حتی امن‌‌‌ترین شهرها برای گروه‌‌‌های بزرگسال نیز معرفی شده است که حضور پکن در این لیست احتمالا تعجب‌‌‌آور است، اما بقیه چیزها همان‌طور است که انتظار می‌رود. بر اساس این لیست ۱۰ شهر امن برای گروه‌‌‌های بالغ و بزرگسال به ترتیب کپنهاگ، ریکیاویک، سیدنی، مونترال، توکیو، هونولولو، پکن، برلین، آمستردام و سنگاپور انتخاب شده است. همچنین برآیند سفرهای خانوادگی نشان می‌دهد والدین، مقاصد آسیایی را بیشتر مقصدی امن می‌‌‌دانند به‌‌‌طوری که چهار شهر آسیایی در لیست ۱۰ شهر امن جهان برای سفرهای خانوادگی قرار گرفتند. طبق این گزارش سئول، هونولولو، دبی، ونیز، لندن، توکیو، پاریس، سنگاپور، هنگ‌کنگ و میامی ۱۰ شهر ایمن برای خانواده‌‌‌ها انتخاب شده است.
البته شرکت بیمه مسافرتی برکشایر هاتاوی در گزارش قبلی خود، امن‌‌‌ترین کشورهای جهان را نیز معرفی کرد که در بین ۱۵ کشور امن جهان، ۱۰ کشور به قاره اروپا اختصاص داشت. در این لیست، «کانادا» امن‌‌‌ترین کشور جهان برای مسافران معرفی شد و پس از آن سوئیس، نروژ، ایرلند، هلند، بریتانیا، پرتغال، دانمارک، ایسلند، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن، فرانسه، اسپانیا و برزیل قرار گرفت. باتوجه به لیست امن‌‌‌ترین کشورهای جهان، می‌توان گفت که تفاوت چشمگیری در بین امن‌‌‌ترین شهرهای منتخب مسافران نسبت به امن‌‌‌ترین کشورها وجود دارد. با آنکه ایالات متحده در لیست  ۱۵ کشور امن اول نیست، اما دو شهر از این کشور در لیست امن‌‌‌ترین کشورهای جهان قرار دارد.
به گزارش دنیای اقتصاد،همچنین شهرهای آسیایی سهم قابل‌توجهی از مقاصد امن را به خود اختصاص داده‌‌‌اند. در مقابل شهرهای کشورهای اروپایی سهم کمتری را به‌‌‌دست آورده‌‌‌اند. اگرچه کشورهای منطقه اسکاندیناوی امن‌‌‌ترین کشورها به‌‌‌شمار می‌‌‌روند، اما شهرهای آنها نتوانستند در لیست ۱۵ شهر برتر قرار بگیرند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11126
اخبار مرتبط
نظرات شما