• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
گزارش مرکز آمار از هزینه و درآمد خانوارهای ایرانی در سال ۱۴۰۰؛

«کرمانی‌ها» کم‌درآمدترین خانوارهای شهری ایران

بر اساس گزارش مرکز آمار از هزینه و درآمد خانوارهای ایرانی در سال ۱۴۰۰، تهرانی ها با ۱۶۰ میلیون، پردرآمدترین و «کرمانی‌ها» با ۷۱ میلیون تومان «کم‌درآمدترین خانوارهای شهری کشور» بوده‌اند.

بر اساس گزارش مرکز آمار متوسط درآمدهای خانوارهای شهری در سال گذشته حدود ۱۱۲ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان بوده‌است. تهرانی‌ها با متوسط درآمد سالانه ۱۵۹ میلیون و ۸۸۴ هزار تومان، پردرآمدترین و کرمانی‌ها با متوسط درآمد سالانه ۷۱ میلیون و ۱۲۸هزار تومان کم‌درآمدترین خانورهای شهری کشور در سال گذشته بودند.
به گزارش اقتصاد کرمان؛ بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار از درآمد خانوار،‌ متوسط درآمدهای خانوارهای شهری در سال گذشته حدود ۱۱۲ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان بوده‌است.
خانوارهای تهرانی با متوسط درآمد سالانه ۱۵۹ میلیون و ۸۸۴ هزار تومان، پردرآمدترین خانوارهای کشور بودند.
خانوارهای استان البرز با ۱۳۲میلیون و ۹۵۶ هزار تومان، استان مازندران با ۱۲۴ میلیون و ۸۴۴ هزار تومان و استان یزد با ۱۲۱میلیون و ۱۹۹هزار تومان پس از تهران بیش‌ترین درآمد سالانه را داشتند.
در نقطه مقابل،‌ خانوارهای کرمانی با متوسط درآمد سالانه ۷۱ میلیون و ۱۲۸هزار تومان کم‌درآمدترین خانورهای شهری کشور در سال گذشته بودند.
خانوارهای شهری استان سمنان با ۷۲ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان، استان اردبیل با ۷۳میلیون و ۸۱هزار تومان و استان خراسان شمالی با ۷۶ میلیون و ۵۳۶هزار تومان در رتبه های بعدی کم‌ترین درآمد سالانه خانوارهای کشور قرار دارند.


 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4766
اخبار مرتبط
نظرات شما