• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
7 نوع شخصیتی که باید در کنارتان باشند؛

حلقه نزدیکان یک کارآفرین

جمله معروفی از جیم ران نقل می‌شود که گفته است: «شما میانگین پنج نفری هستید که بیشترین زمان را با آن‌ها می‌گذرانید.» افرادی که در حلقه نزدیکان شما قرار دارند، نقشی مهم ایفا می‌کنند وبر بهبود زندگی و رشد شما اثرگذارند.

لازمه جذب افراد درست این است که شما آن فردی باشید که بتوانید جذبشان کنید. در واقع وقتی یک کارآفرین به دنبال پیدا کردن افراد درست در حلقه نزدیکان خود است، نخستین پرسشی که مطرح می‌شود این است که آیا شما شخصیتی هستید که حلقه نزدیکان مورد نظرتان به او جذب شوند؟
حلقه نزدیکان یک کارآفرین به یک گروه از افراد محدود نمی‌شود. در اینجا به گروه‌هایی از افرادی اشاره می‌کنیم که هر کارآفرین باید در حلقه نزدیکان خود داشته باشد:
یک هیات شخصی از مشاوران
این گروه را باید به عنوان افرادی که در هیات مشاوران یک کسب‌وکار حضور دارند تلقی کنید، تنها تفاوت‌اش اسین است که رابطه آن‌ها با شما شخصی است. در واقع این‌ها مربیانی هستند که در حوزه‌هایی که می‌خواهید در آن‌ها رشد کنید، تجربه آن‌ها از شما بیشتر است.
الگوهای انگیزه‌بخش
این‌ها افرادی هستند که الگوی زندگی‌ای را به تصویر می‌کشند که شما آرزویش را دارید. البته که زندگی شما نباید عین زندگی آن‌ها باشد، اما شباهت‌هایی خواهد داشت. به عنوان مثال الگوی انگیزه‌بخش شما می‌تواند مادری باشد که یک کارآفرین همیشه در سفر است یا می‌تواند یک مدیرعامل حوزه تکنولوژی باشد که یک کسب و کار غیرانتفاعی راه‌اندازی کرده و در آن رشد کرده است. شما نمی‌خواهید زندگی آن‌ها را کپی کنید اما الگوهای انگیزه‌بخش کمک می‌کنند به خاطر داشته باشید که هر چیزی امکان‌پذیر است.
دوستان صمیمی
بله حلقه دوستان شما باید شامل دوستانی باشد که با آن‌ها درباره کار حرف نمی‌زنید. معلوم است که احتمالا آن‌ها از شما خواهند پرسید کار چطور پیش می‌رود و سالی یک بار شاید با ان‌ها درباره کار هم حرف بزنید. اما خیلی جذاب است که با دوستان در استخری روی تیوب باشید و نوشیدنی بخورید و فراموش کنید که صاحب یک کسب و کار هستید.
رفقای کاری
بعضی افراد دوستان کاری هستند و این یک موضوع بین‌المللی است. در همه جای دنیا اینگونه است که افرادی فقط شریک کاری شما محسوب نمی‌شوند، دوست شما هم نیستند. بلکه مانند خودروهای هیبریدی هم همکارند و هم رفیق. با این افراد می‌توان درباره کار، پول و استراتژی کاری صحبت کرد، اما رابطه طوری است که می‌توانید درباره مسایل شخصی هم با آن‌ها صحبت کنید.
فضای نفوذ شما
این شبکه‌ گسترش یافته شماست. بدین معنا که شما با موبایل‌تان با آن‌ها تماس نمی‌گیرید. بلکه آن‌ها به شما ایمیل می‌زنند تا در مورد فرصت احتمالی صحبت، با همدیگر هماهنگی کنید یا برای کسب و کارتان یک جلسه تعیین می‌کنند. چنین افرادی می توانند هم محله‌ای شما باشند یا حتی در فضای مجازی فردی باشند که شما می‌توانید بوسیله آن‌ها یک متخصص را پیدا کنید.
جامعه مخصوصتان
برخی نام "افراد رویایی" بر این گروه گذاشته‌اند. این همان گروهی است که به عنوان " مشتریان ایده‌آل" از آن‌ها یاد می‌کنیم، همان چیزی که اینفلوئنسرهای فضای مجازی به آن‌ها "فالوور" می‌گویند. اما این افراد فقط فالوور یا مشتری نیستند، بلکه افرادی هستند که شما دوست دارید کسب‌وکارتان را دنبال کنند، از برند شما خرید کنند، اما در عین حال با شما رابطه دوستانه‌ای هم داشته باشند.
منبع: entrepreneur
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4767
اخبار مرتبط
نظرات شما