• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
همکاری در تولید سیمان‌های با کاربرد پزشکی؛

تفاهم‌نامه «سیمان کرمان» و «علوم پزشکی کرمان»

در راستای اهداف علمی وپژوهشی، تفاهم‌نامه همکاری بین گروه صنایع سیمان کرمان و دانشگاه علوم پزشکی به منظور تولید سیمان‌های پزشکی وفسفاته به امضا رسید.

مهندس رحمانی مدیر عامل سیمان کرمان در این خصوص عنوان داشت :به لطف پروردگار و تلاش همکاران سیمان کرمان ،طی سال‌های گذشته زیرساخت‌های لازم جهت تولیدات دانش بنیان فراهم شده و نظر به وجود کارشناسان زبده و با دانش روز در مرکز پژوهش و تحقیقات سیمان کرمان بعنوان یکی از بزرگترین ومجهزترین مراکز تحقیقاتی بتن و سیمان کشور ، این کارخانه می‌تواند سهم بسزایی در افزایش سطح تولیدات دانش‌بنیان و ارتقای سطح کیفی وتنوع محصولات سیمانی ایفا نماید.
لازم به ذکر است امروزه یکی از مشکلات جامعه پزشکی و دندان پزشکی کشور، تامین مواد اولیه می باشد زیرا بخش قابل توجهی از این مواد از خارج از کشور با کیفیتهای متفاوت وارد می شود. بی شک حضور صنعت بزرگی مانند صنعت سیمان در کنار جامعه پزشکی و دندان پزشکی کشور می تواند راه گشای بسیاری از مشکلات، در زمینه پژوهش، تولید و تامین مواد اولیه در این حوزه باشد.
مدیر پژوهش، تحقیقات و کنترل کیفی سیمان کرمان نیز به تشریح این اقدام در مجموعه پرداخت و اظهار داشت: اخیرا محققین سیمان کرمان فعالیتهای علمی و پژوهشی خود را در زمینه تولید سیمان های فسفاته و MTA آغاز نموده اند که یکی از کاربردهای این سیمان ها در ترمیم بافت های استخوانی بدن و دندان در انسان می باشد. سیمان های پزشکی موسوم به MTA ترکیب شیمیایی وفیزیکی مشابه سیمان های پرتلند صنعتی دارند.
به گزارش روابط عمومی سیمان کرمان، مهندس فرازمند افزود: در این راستا وجهت تولید سیمان های جدید و دانش بنیان، گروه صنایع سیمان کرمان با دانشگاه علوم پزشکی کرمان تفاهم نامه همکاری امضا نموده است. با امضای این تفاهم نامه، بستر لازم برای همکاری های علمی و پژوهشی بین محققین این دو مرکز بر قرار شده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4935
اخبار مرتبط
نظرات شما