• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
پاویون کرمان در «کیش اینوکس» برپا شد؛

معرفی 200 فرصت سرمایه‌گذاری در استان کرمان

پاویون استان کرمان با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان در نمایشگاه کیش اینوکس برپا شده است.به گفته علی نقوی رئیس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی کرمان 200 فرصت سرمایه‌گذاری استان در این رویداد معرفی خواهد شد.

پاویون استان کرمان متشکل از اتاق کرمان، شهرداری کرمان، منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و منطقه ویژه اقتصادی بم با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان در نمایشگاه کیش اینوکس برپا شده است.
استاندار کرمان در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس و در نشست با اعضای هیات نمایندگان و برخی مدیران دولتی استان با بیان اینکه برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار باید جریان سازی و فرهنگ سازی صورت گیرد، گفت: در سال جاری محتواسازی خوبی برای فرصت های سرمایه گذاری استان صورت گرفته و هر چقدر در این حوزه پروژه ها با توضیحات کامل، اطلاعات از همه جنبه ها، مشاوره دادن و توجیه های اقتصادی و فنی در اختیار شرکت های بزرگ و سرمایه گذاران قرار گیرد، امکان جذب سرمایه گذار بیشتر خواهد شد.
محمدمهدی فداکار افزود: با یک بار شرکت کردن در چنین نمایشگاهی فرصت های چندانی معرفی نمی شوند و باید حداقل این روند 10 سال و با حضور پررنگ تر شرکت های استان ادامه داشته باشد تا بتوان ارتباطات لازم را شکل داد. وی ادامه داد: برای معرفی هر چه بیشتر و بهتر فرصت های سرمایه گذاری استان و جذب سرمایه گذار باید با کمک دستگاه های دولتی و مجموعه های خصوصی نهادسازی انجام داد و ساختاری برای فرصت های سرمایه گذاری ایجاد کرد.
فداکار، در ادامه به ایجاد برخی موانع توسط دستگاه های استان مانند امور اراضی، آب منطقه ای و محیط زیست اشاره کرد و گفت: فرآیندهای دریافت مجوز از برخی دستگاه ها سرمایه گذار را واقعا خسته می کند و فرصت های سرمایه گذاری از دست می رود. استاندار کرمان بیان کرد: اخیرا برای یک سرمایه گذار مانعی را برطرف کردیم و همین موضوع باعث شد علاوه بر پروژه مدنظر، تمایل خود را برای سرمایه گذاری مجدد در استان و صادرات برخی کالاهای استان به اروپا و آمریکا اعلام کند.
وی تصریح کرد: ابتدا باید برنامه ریزی شود تا دستگاه ها ضمن رعایت همه اصول و قوانین، مانع سرمایه گذاری نباشند که این مسئله به فرهنگ سازی و گفتمان سازی نیاز دارد و البته زمان بر است اما باید با جدیت دنبال شود. فداکار بیان کرد: باید با صنایع فرآوری و جنبی فرصت های جدید سرمایه گذاری در استان ایجاد کرد که به عنوان مثال می توان به جای تولید گندله در صنایع بزرگ استان به تولید آهن اسفنجی پرداخت و سرمایه گذاران جدیدی را جذب کرد.
استاندار کرمان بیان کرد: استان کرمان به دلیل داشتن ظرفیت سیلیس، در حوزه تولید پنل های خورشیدی و تولید انرژی خورشیدی شرایط خوبی برای جذب سرمایه گذار دارد و سرمایه گذاران می توانند از این فرصت استفاده کنند. فداکار، از اتاق کرمان که همواره به توسعه استان کمک می کند و زمینه برپایی پایون استان را در نمایشگاه کیش اینوکس فراهم کرده قدردانی کرد.
 در ادامه این نشست رئیس اتاق کرمان گفت: نمایشگاه کیش اینوکس با حضور سرمایه گذاران، هلدینگ های بزرگ، بانک ها و بیمه ها هر ساله برگزار می شود و در ادامه فعالیت های پس از برگزاری همایش کرمان آیدکس تصمیم گرفته شد، فرصت های کرمان در سطح سراسری در این نمایشگاه ارائه شود. سیدمهدی طبیب زاده با اشاره به اینکه باید از این نمایشگاه برای معرفی فرصت های استان در همه حوزه ها استفاده کرد، افزود: کرمان در حوزه معرفی فرصت ها و جاذبه های گردشگری چندان موفق عمل نکرده به طوری که در حال حاضر مقصد گردشگری نیست که باید بودجه ویژه ای برای معرفی بیشتر کرمان در نظر گرفته شود.
رئیس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه گذاری اتاق کرمان در ادامه گفت: پس از برگزاری همایش کرمان آیدکس(تابستان گذشته) که به معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان پرداختیم و پروژه های مختلف را احصا کردیم، تصمیم گرفته شد برای معرفی بیشتر این فرصت ها، پروژه ها را در سه سطح پیشران، متوسط و کوچک در نمایشگاه کیش اینوکس ارائه دهیم.
علی نقوی افزود: در کتابی که در این نمایشگاه ارائه می شود، 200 عنوان پروژه و همچنین دو فعالیت مهم اطلس سرمایه گذاری و پنجره واحد سرمایه گذاری معرفی شده است. وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه پنل تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان در پنج محور کشاورزی، لجستیک و حمل و نقل، صنعت و معدن، انرژی و گردشگری با حضور استاندار و معاون اقتصادی استانداری کرمان، رئیس اتاق کرمان و جمعی از اعضای هیات نمایندگان، شهردار کرمان، روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت شمال وجنوب استان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،وی تصریح کرد: در زمینه های توسعه صنایع جانبی مس و فولاد فرصت های مناسبی در استان وجود دارد که تاکنون چندان هماهنگ عمل نشده که امیدواریم بتوانیم از این فرصت ها استفاده و شهرک های تخصصی مس و فولاد را راه اندازی کنیم. وی در ادامه از استاندار کرمان درخواست کرد بودجه ای برای برگزاری سالانه همایش کرمان آیدکس و فعالیت دبیرخانه دائمی آن در نظر گرفته شود تا در یک دوره میان مدت بتوان به اهداف سرمایه گذاری در استان دست یافت. نقوی اظهار کرد: در حال حاضر پروژه های پتروشیمی در جنوب استان و تولید اسید سولفوریک در شمال استان آماده برای جذب سرمایه گذار است.
گفتنی است در این نشست در رابطه با سرمایه گذاری در پروژه های احداث مرکز دیابت و دهکده های گردشگری و توسعه صنایع جانبی مواردی مطرح شد. چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی از 25 تا 28 مهرماه جاری در مرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5159
اخبار مرتبط
نظرات شما