• چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024

  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024
در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان،اعلام شد

تدوین سند توسعه فن‌آوری و نوآوری استان کرمان

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان از راه‌اندازی انجمن شرکت های دانش بنیان برای نخستین بار در کشور در استان کرمان خبر داد که سند توسعه فن‌آوری و نوآوری استان را تدوین کرده است...

مهدی طبیب زاده در هفتاد و نهمین جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: این شورا ظرفیت بسیار خوبی در اختیار استان داده و مهمترین مسایل اقتصادی استان و کشور در این شورا مطرح می شود.
او، با بیان این مطلب که استان کرمان تاکید فراوانی بر موضوع دانش بنیان دارد، اظهار کرد: موضوع دانش بنیان در این خطه بسیار ضروری است و به برخی عرصه ها و صنایع استان وارد شده ایم اما اقدامات باید عملیاتی باشد زیرا توسعه کرمان در گرو توجه به بحث دانش بنیان است.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان از راه اندازی انجمن شرکت های دانش بنیان برای نخستین بار در کشور در استان کرمان خبر داد که سند توسعه فناوری و نوآوری تدوین کرده است.
او بر لزوم افزایش سرمایه صندوق دانش بنیان تاکید کرد و افزود: پیشنهاد شد که ۱۰۰۰ میلیارد تومان به این صندوق داده ضمن آنکه بخشی نیز خود شرکت ها در این صندوق سپرده کنند.
طبیب زاده  ادامه می دهد: منابع زیادی از استان خارج می شود که می توان آن منابع در راستای توسعه شرکت های دانش بنیان هزینه کرد.
انتقاد استاندار کرمان از تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان
استاندار کرمان با انتقاد از زیاد نبودن تعداد شرکت های دانش بنیان در این استان گفت: وجود شرکت های دانش بنیان یک بحث جدیدی است و باید تلاش زیادی برای روان سازی احداث این مراکز انجام شود.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز شنبه در هفتاد و نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: باید بین فنآور و دانش بنیان تفاوت ایجاد کرد و این دو یکی نیست لذا آموزش های لازم برای افزایش آگاهی نسبت به دانش بنیان ها ضروری است.
وی اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان مشکلاتی از جمله پرداخت مالیات، بیمه و غیره دارند که باید جلساتی برای رفع معضلات این شرکت ها با مسئولان مربوطه تشکیل شود و استانداری کرمان نیز پیگیر رفع مشکلات آنها است.
وی ادامه داد: مشکلات شرکت های دانش بنیان باید در شورای راهبردی دانش بنیانها در استان کرمان مطرح شود.
استاندار کرمان با بیان اینکه باید حمایت های مالیاتی از شرکت های دانش بنیان انجام شود افزود: شرکت شهرک های صنعتی کارهای مشاوره ای برای شرکت های دانش بنیان انجام دهند و همچنین در حوزه دانش بنیان کارشناس رسمی در استان کرمان نداریم درحالی که در کشور تشکیل شده است.
وی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند در مناطق مسکونی مستقر شوند و از نظر قانونی منعی ندارد.
وی با اشاره به اینکه حقوق نامتوازن در استان کرمان یک عیب است و ۵۷ درصد افزایش حقوق بدون تعیین سقف یک آسیب است گفت: به طور مثال حقوق یک نگهبان در یکی از شرکت های بزرگ استان کرمان بسیار بیشتر از یک فناور است به طور مثال فردی که حقوق ماهانه آن ۳۰ میلیون تومان بوده و فردی که ۵ میلیون حقوق داشته هر دو به یک میزان (۵۷ درصد) افزایش یافته است که لذا امیدواریم در بودجه سال آینده افزایش حقوق کارشناسانه تر انجام شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5517
اخبار مرتبط
نظرات شما