• چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 17 April 2024

  • چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 17 April 2024
به‌علت مشکلات گمرکی؛

بیش‌ از ۳۰ هزار خودرو در بم دپو شده است

استاندار کرمان در حاشیه بازدید از کارخانه‌های خودروسازی بم در ارگ جدید گفت: بیش‌از ۳۰ هزار خودرو در پارکینگ کارخانه‌های خودروساز شهرستان بم به دلیل مشکلات مختلف بویژه مسائل گمرکی دپو شده است...

محمدمهدی فداکار افزود: زیرساخت‌های خوبی در ارگ جدید فراهم شده البته مشکلات گمرکی و غیره دارند که بزودی برطرف می‌شود.
وی افزود: در این مجموعه ها ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده و امیدواریم تولید این کارخانه‌ها روز به روز افزایش یابد و نیاز بازار خودرو کشور را برطرف کند.
فداکار اظهارداشت: در زمینه رفع مشکلات گمرکی خودروهای دپو شده در بم با مدیر گمرک کشور مذاکراتی انجام شده و امیدواریم در نشستی که طی هفته جاری برگزار می‌شود این مشکل برطرف شود.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مشکل عرضه نشدن خودروهای تولیدی در ارگ جدید از شرکت‌های تولیدکننده نیست تصریح کرد: برخی از قطعه های این خودروها از خارج از کشور وارد می‌شود لذا باید اوراق و اسناد آنها تحویل گمرک شود که در برخی موارد شرکت‌ها دیرتر این مهم را انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: در این مواقع قطعات خودروها وارد گمرک شده اما اوراق مورد نیاز تحویل گمرک نشده که در این صورت اجازه خروج از منطقه صادر نمی‌شود.
فداکار گفت: طبق صحبتی که با مدیر گمرک کشور انجام، مقرر شد به نسبتی که شرکت‌های خودروسازی تسویه نکرده اند به همان میزان خودرو برای ضمانت نگه داشته شود به طوری که حتی این آمادگی وجود دارد ۲ برابر این مقدار را ضمانت نگه دارند و مابقی خودروها را خارج کنند.
وی افزود: تا هفته آینده بخشی عمده ای از مشکل منجر به دپو خودروها در بم حل می شود.
وی همچنین با اشاره مشکلات تامین سوخت در شهرستان بم گفت: گازرسانی در این منطقه در گذشته باید انجام می شد که در این زمینه کوتاهی شده و برای رفع مشکل به صورت موقت جلسه ای با فرمانداران شرق استان برگزار کردیم که امیدواریم تا پایان هفته جاری این مشکل برطرف شود.
به گزارش ایرنا، استاندار کرمان هدف از سفر به شهرستان‌های شرقی استان را افتتاح چند پروژه در شهرهای شرقی استان و برگزاری چند جلسه با مدیران شهرستانی و بازدید از مجموعه ارگ جدید اعلام کرد.
استاندار کرمان در ابتدای سفر یک روزه خود به شرق استان کرمان وارد بم شد و مورد استقبال مسئولان این شهرستان قرار گرفت؛ فداکار در بدو ورود به بم و نیز شرکت در شورای تامین این شهرستان از کارخانه های خودروسازی کرمان موتور و شرکت آرمان الکتریک ارگ نیز بازدید به عمل آورد.
همچنین فداکار از محل پارکینگ خودروهای شرکت مدیران خودرو بم بازدید به عمل آورد که در این پارکینگ حدود ۲۷ هزار خودرو دپو شده است.
استاندار کرمان در ادامه از بخش های مختلف شرکت آرمان الکتریک ارگ که در ۲ بخش پنل تصویری و تولید دسته سیم فعالیت دارد و زیرمجموعه صنایع خودروسازی کرمان است بازدید کرد؛ این شرکت سیم مورد نیاز خودروهای کرمان موتور را تولید می‌کند و حدود ۳۵۰ نیرو در این شرکت فعالیت دارند.
فداکار همچنین در ادامه بازدیدی از کارخانه خودروسازی کرمان موتور داشت؛ این خودروسازی براساس آمار اعلام شده با سه هزار و ۵۰۰ نیرو روزانه ۱۳۰ خودرو تولید می‌کند و این درحالی است که گفته می شود این کارخانه خودروسازی در سال آینده قصد دارد ۸۰ هزار خودرو تولید کند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5530
اخبار مرتبط
نظرات شما