• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت زغال کرمان مطرح شد

ضرورت اصلاح ساختار در شرکت زغالسنگ کرمان

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: وضعیت زغالسنگ کرمان با اصلاح ساختار در شرکت زغالسنگ بهبود می یابد که این اصلاح با تکیه بر پرداخت حق و حقوق کارگران و بازنشستگان، اصلاح قیمت زغال، ایجاد اشتغال جدید و افزایش بهره وری ممکن خواهد بود...

سیدمهدی طبیب زاده، در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت زغال کرمان افزود: در مقطع فعلی باید درمان های کوتاه مدت برای رفع مشکلات در نظر گرفته شود اما برای بلندمدت باید تصمیمات جدی برای حل ریشه ای مسائل اتخاذ شود. وی اظهار کرد: زغالسنگ کرمان شرایط و موقعیت خوبی دارد و می تواند اشتغال خوبی نیز ایجاد کند اما گرفتار مسائل متعدد است. طبیب زاده، تصریح کرد: همیشه مسائل و مشکلات این بخش طی سال ها و دهه های گذشته وجود داشته و تکرار شده اما چاره ای اساسی برای آن اندیشیده نشده و از سوی دیگر شرکت زغالسنگ نیز تولید را کاهش داده است.
 استاندار کرمان در ادامه این نشست گفت: برطرف کردن خلاء های بیمه‌ای، پرداخت حق و حقوق کارگران، ایجاد اشتغال، افزایش سرمایه، بهره‌برداری معادن جدید و نوسازی ساختار در شرکت زغال‌سنگ مورد تاکید است. محمدمهدی فداکار تصریح کرد: می‌خواهیم برای آینده قدم برداریم و آماده ایم برای بهبود و اصلاح شرایط کمک کنیم. وی با بیان اینکه با افزایش تولید زغال و اصلاح ساختار، اشتغال و درآمد هم بالا می‌رود و در نتیجه به نفع کارگران هم خواهد بود، افزود: ارائه برنامه ارزیابی فنی و مالی شرکت زغالسنگ، برنامه ایفای تعهدات شرکت، وضعیت معادن زغالسنگ موجود و میزان تولید آنها در استان از جمله مواردی است که شرکت زغال‌سنگ استان باید ارائه دهد.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،در این نشست رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت زغالسنگ کرمان، روسای انجمن زغال کرمان و ایران و سایر فعالان و صاحب نظران حوزه زغالسنگ حضور داشتند و به بررسی مسائل و مشکلات این حوزه پرداختند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5553
اخبار مرتبط
نظرات شما