• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
۸۱۹ زندانی غیربومی در زندان های استان؛

روزانه چند نفر در استان کرمان زندانی می شوند؟

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با بیان اینکه ۸۱۹ زندانی غیربومی در زندان های استان کرمان حضور دارند، گفت: در سال جاری به طور متوسط روزانه ۶۲ نفر به زندان های استان کرمان وارد شده اند...

سیدمجتبی حسینی در نشست کاهش جمعیت کیفری زندان های استان کرمان اظهار کرد: ۸۱۹ زندانی غیربومی در زندان های استان کرمان حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه تعداد زندانیان واجد شرایط آزادی مشروط در استان کرمان ۱۹۵ نفر است، افزود: در سال جاری به طور متوسط روزانه ۶۲ نفر به زندان های استان کرمان وارد شده اند.
حسینی بیان کرد: همچنین امسال ۵۸۳ نفر با استفاده از آزادی مشروط، ۵۷۲ نفر با استفاده از تعلیق مجازات، ۵۹۶ نفر با گذشت شاکی، ۶۱۸ نفر با مرخصی منجر به آزادی و ۱۳۴ نفر با استفاده از عفو از زندان های استان کرمان آزاد شده اند.
مدیرکل زندان های استان کرمان بیان کرد: در هشت ماهه سال جاری ۱۸۷۶ بازدید مقامات قضایی از زندان های استان را داشته ایم.
وی افزود: میانگین دادرسی الکترونیک و اعزام زندان به مراجع قضایی ۸۴ درصد است و در شهرستان های بافت، کرمان و بم بیش از ۹۰ درصد اعزام ها به مراجع قضایی به صورت الکترونیک انجام می شود.
حسینی یادآور شد: در شهرستان منوجان نیز ۱۰۰ درصد اعزام ها به مراجع قضایی به صورت الکترونیک انجام می شود.
به گزارش ایسنا، معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان نیز در این جلسه با یان اینکه کاهش جمعیت کیفری در استان کرمان با جدیت دنبال می شود، گفت: جرائم مربوط به مواد مخدر سهم بالایی در تعداد زندان های استان دارند و باید برنامه ریزی های لازم برای مدیریت زندانیان این حوزه انجام شود.
رضا طالبی زاده تصریح کرد: انتظار می رود که در دادسراها و دادگاه های انقلاب در راستای مجازات جایگزین حبس در حوزه مواد مخدر توجه ویژه ای صورت گیرد و با استفاده از قرارهای کفالت و وثیقه جلوی ورود مددجویان به زندان ها گرفته شود.
وی بر افزایش استفاده از پابند الکترونیک نیز تاکید کرد و گفت: کم بودن محدوده مراقبتی، عدم استقبال محکومین و مواردی از این دست موجب عدم بهره گیری مناسب از ظرفیت های این حوزه شده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5616
اخبار مرتبط
نظرات شما