• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
بازرس کل استان کرمان خبر داد

معرفی ۱۱۴ کارمند و مدیر متخلف به مرجع قضایی

بازرس کل استان کرمان گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۱۴ نفر از کارکنان و مدیران اجرایی استان کرمان را که فساد اداری داشته اند را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کرده ایم که منجر به بازداشت و حبس های طولانی مدت برای این افراد شده است...

 احمد آبیار با اشاره به این مطلب که بیشترین سوء جریان های دستگاه های اداری، اهمال و سهل انگاری در انجام وظیفه بوده است، اظهار کرد: در همین راستا تاکنون میلیاردها ریال مورد اختلاس به بیت المال مسترد شده و همچنین ۱۳ نفر نیز که فرار مالیاتی در سطح کلان داشته اند، شناسایی و به مرجع قضایی و سازمان امور مالیاتی معرفی شده اند.
وی بیان کرد: در مجموع میزان وجوه شناسایی شده و یا برگشتی به دولت توسط سازمان بازرسی در ۱۰ ماهه سال جاری، بیش از ۸۳۳۵ میلیارد و ۷۸۴ میلیون ریال بوده است.
بازرس کل استان کرمان با اشاره به رسیدگی این سازمان به ۵۰۰۰ شکواییه مردمی علیه دستگاه های اداری و گزارش های فساد در ۱۰ ماهه سال جاری، ادامه داد: بازرسی کل استان کرمان در سال ۱۴۰۱ با شجاعت و قاطعیت از حقوق بیت المال و مردم دفاع کرده و ضمن حمایت و دفاع از مدیران و کارکنان پاکدست و مومن که اکثریت کارکنان و مدیران صالح و سالم هستند، با سوء جریانات در سیستم اداری مبارزه کرده و با افرادی که مرتکب فساد شده اند، بدون توجه به پست و مقام و وابستگی سیاسی و جناحی آنان برخورد قانونی انجام شده که مصمم تر از گذشته این راه را ادامه خواهد داد.
آبیار ضمن قدردانی از حمایت های مقامات ارشد قضایی استان کرمان، یادآور شد: از دیگر اقدامات سازمان بازرسی کل استان کرمان، مشارکت جدی و فعال در شوراهای حمایت از سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید، رصد عملکرد دستگاه مرتبط با سرمایه‌گذاری مانند بانک‌ها و ادارات صمت و ...، شورای حفظ حقوق بیت المال و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران است که خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی مابین دستگاه قضایی و سازمان بازرسی وجود دارد.
به گزارش ایسنا،آبیار افزود: با هماهنگی و موافقت مدیران ارشد دستگاه قضایی در آینده اطلاعات بیشتری از بعضی از پرونده های خاص و افراد خاص به استحضار عموم خواهد رسید.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6681
اخبار مرتبط
نظرات شما