• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
مشتریان حق شکایت دارند؟

تداوم تاخیر در تحویل محصولات مدیران‌خودرو

مدتی است که مدیران خودرو در انجام تعهدات خود برای تحویل خودرو با تأخیر و تعلل عمل می‌کند. حال مشتریان این شرکت از نوع جدیدی از تاخیر در تحویل خودرو خبر می‌دهند. اما واکنش این خودروساز به جریانات اخیر چیست؟...

مدت‌هاست که تاخیر در تحویل خودرو به خریدار به یکی از گلایه‌های همیشگی مشتریان مدیران خودرو تبدیل شده است. گرچه مسئولان این شرکت بارها وعده دادند که این مشکل رفع خواهد شد، اما نگاهی به وضعیت تحویل محصولات مدیران خودرو به مشتریان نشان می‌دهد که این خودروساز خصوصی، مانند دولتی‌ها نتوانسته مشکل خود را در این رابطه برطرف کند.
حال جریان تازه‌ای در رابطه با تحویل محصولات مدیران خودرو در فضای مجازی شکل گرفته است. برخی از مشتریان ادعا می‌کنند که هنگام مراجعه به هر نمایندگی این شرکت اعلام می‌شود که تحویل خودرو کمتر از یک ماه صورت می‌گیرد. اما پس از واریز وجه و امضای قرارداد، دیگر خبری از تحویل خودرو نیست. برخی نیز به این نکته اشاره می‌کنند که واریز وجه را در خردادماه انجام داده‌اند، اما تاکنون خودرویی به ‌آن‌ها تحویل داده نشده است.
رد پای کلاهبرداری در نمایندگی های مدیران خودرو؟
شرکت خودروساز مدیران خودرو در پاسخ به پیگیری‌ها اعلام کرد: احتمال این وجود دارد که برخی از نمایندگی‌های شرکت تعدادی خودرو موجود داشته باشند و شرایط تحویل کمتر از یک ماه را برای این خودروها در نظر گرفته باشد.
روابط عمومی این شرکت همچنین اعلام کرد: اگر نمایندگی چنین شرایطی را برای تحویل خودرو اعلام کرده، اما آن را اجرا نکرده باشد مشتریان این حق را دارند که شکایت و این موضوع را از راه قانونی پیگیری کنند.
البته همان‌طور که اشاره شد مساله تاخیر در تحویل خودرو تنها به این برهه زمانی محدود نمی‌شود. این شرکت عوامل افزایش هزینه‌های حمل ونقل، هزینه‌های تولید، رشد نرخ ارز و تاثیر در واردات قطعات و مجموعه‌های خودرو، شیوع ویروس کرونا را به عنوان توجیحی برای تاخیر در تحویل خودرو معرفی می‌کند.
مشتریان شرکت مدیران خودرو نیز حدود دو سال است که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. البته باید یادآورشد که تاکنون نیز نه تنها این مشکل برطرف نشده است، بلکه شروط عجیب دیگری، مانند تحویل خودرو تنها در بم، به شرایط فروش محصولات این شرکت خودروسازی خصوصی اضافه شده است.
سود نمایندگی‌ها از تاخیر در تحویل خودرو تا عودت پول
به نظر می‌رسید مشتریان خودروسازان خصوصی، مانند خودروسازان دولتی با مشکل تاخیر در تحویل خودرو مواجه نباشند. اما واقعیت متفاوت است و حتی در ماه‌های گذشته برخی از متقاضیان خودروهای چینی از کلاهبرداری از جریان ثبت‌نامی‌ها روایت می‌کردند.
حدود پنج ماه گذشته بود که متقاضیان ادعا می‌کردند که یک شرکت مونتاژکار، سودی چند میلیاردی از جریان انصرافی‌های طرح تعویض خودروهای کارکرده با نو بود.
در این طرح نیز متقاضیان پس از مراجعه به نمایندگی خودروساز مرتبط  باید ۵۰ درصد از قیمت خودرو را به نمایندگی بپردازند. اما پس از پرداخت مبلغ، نمایندگی بهانه نقص مدارک را پیش می‌کشیدند و حتی از آن‌ها سند خانه را به‌عنوان مدرک مورد نیاز خرید خودرو درخواست می‌کردند.
مساله مورد توجه این بود که امضای انصراف از طرف مشتری تا تایید آن و در آخر، پرداخت مبلغی که مشتری به حساب شرکت مونتاژ خودرو ریخته، فرآیند طولانی‌مدت را طی می‌کند و حتی برخی تا سه ماه هم منتظر عودت پولی می‌مانند که به این شرکت پرداخت کرده بودند. چراکه نمایندگی‌ها معمولاً انصراف آن‌ها را دیر تائید می‌کنند.
به گزارش تجارت‌نیوز، البته در آن زمان نیز پیگیری مشتریان این شرکت مونتاژکار تا به امروز به نتیجه‌ای نرسید. اما در رابطه با تاخیر در تحویل خودرو توسط شرکت مدیران خودرو باید منتظر ماند و مشاهده کرد که پیگیری‌های مشتریان این خودروساز پس از دو سال به نتیجه مثبتی می‌رسد یا خیر؟
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6697
اخبار مرتبط
نظرات شما