• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
یک گام تا تایید نهایی انتخابات اتاق‌های بازرگانی کشور؛

اعتبارنامه ها در اردیبهشت صادر می‌شود

رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران می‌گوید که با پایان یافتن زمان بررسی اعتراضات نامزدها در هیات‌های نظارت، در صورتی که همچنان افراد قانع نشده باشند، اعتراض آنها در انجمن نظارت بار دیگر بررسی خواهد شد...

حسین میرمحمد صادقی اظهار کرد: طبق زمان بندی که از قبل اعلام شده بود، پس از اعلام نتایج شمارش آرا در اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، داوطلبان می‌توانستند اعتراض خود به نتایج یا فرایند انتخابات را به هیات‌های نظارت در سراسر کشور ارسال کنند و این هیات‌ها تا ۲۲ فروردین ماه تمام اعتراضات را بررسی کرده و نتایج آن را اعلام کرده‌اند که داوطلبان می‌توانند آن را از طریق سایت پیگیری کنند.
وی درباره گام بعدی در مسیر تایید نهایی انتخابات تصریح کرد: پس از اعلام نتایج بررسی از سوی هیات‌های نظارت، در صورتی که داوطلبان با نتایج اعلام شده موافق نباشند، می‌توانند اعتراض خود را به انجمن‌های نظارت اعلام کنند و انجمن نیز تا ۲۸ فروردین ماه اعتراضات احتمالی را بررسی کرده و نتایج را اعلام می‌کند.
رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران با بیان اینکه حتی در صورتی که نتیجه بررسی انجمن نیز مورد قبول نبود باز هم شرایط برای اعتراض فراهم شده، توضیح داد: پس از اعلام نظر نهایی انجمن نظارت، در صورتی که باز هم نامزدها به نتیجه اعتراض داشته باشند، امکان ثبت شکایت خواهند داشت و به این ترتیب شورای عالی نظارت کار را بررسی خواهد کرد و با اعلام نظر شورای عالی در نهایت منتخبان پیروز نهایی مشخص خواهند شد.
میرمحمد صادقی درباره وضعیت شکایت‌ها در اتاق‌های استانی گفت: ما در حال حاضر در برخی استان‌ها اساسا شکایت و اعتراضی نداشته‌ایم که نیاز به بررسی داشته باشد و به این ترتیب کار انتخابات در این اتاق‌ها به پایان رسیده و با اعلام فهرست نهایی نامزدهای برنده شده، می‌توان اعتبارنامه آنها را صادر کرد.
به گزارش ایسنا، او ادامه داد: در رابطه با شکایت‌های موجود نیز طبق زمان بندی کار دنبال می‌شود و در صورتی که ابهام خاصی باقی نماند در روزهای ابتدایی اردیبهشت، امکان صدور اعتبارنامه منتخبان در اتاق‌های سراسر کشور فراهم خواهد شد و به این ترتیب هیات نمایندگان دوره جدید در استان‌های خود جلسه نخست را تشکیل خواهند داد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7026
اخبار مرتبط
نظرات شما