• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
با همکاری شهرداری کرمان و بخش خصوصی؛

اولین موزه هوافضای کشور در کرمان افتتاح شد

با حضور جمعی از مسئولان، اولین موزه هوافضای کشور(استاد سیروس برزو) در محل بوستان شهید مطهری کرمان افتتاح شد...

دهقان، رئیس هیئت مدیره شرکت کاوشگران هوافضا در کرمان در این مراسم اظهار کرد: استاد سیروس برزو پدر ترویج علم هوافضا در ایران است که کوه تجربه و دانش بود و فضانوردان دنیا او را می‌شناختند اما در ایران غریب بود.
وی افزود: موزه هوافضای کرمان در خاورمیانه بی نظیر است و این موزه جزء پنج موزه بی نظیر  دنیا در زمینه ترویج علم هوافضا خواهد بود و راه اندازی این موزه کار بسیار بزرگی در استان کرمان است.
دهقان با اشاره به اینکه در راستای ایجاد موزه هوافضا با دانشگاه آزاد و بنیاد نخبگان تفاهمنامه‌هایی منعقد شده، گفت: اقدامات لازم برای ثبت جهانی این موزه را دنبال خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، سعید شعرباف شهردار کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: جمع بندی پژوهشی یک موسسه بین‌المللی براساس روند تمرکز محصولات و نیاز مردم در افق ۲۰۵۰ می‌گوید دانش در پنج فراحوزه متمرکز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ما فرایند ترکیب دانش‌ها را تجربه می کنیم، افزود: افق دانش در سال ۲۰۵۰ در حوزه‌های زیستی، نانوفناوری، کوانتومی، پردازش داده مبنی بر هوش مصنوعی و حوزه هوافضا خواهد بود.
شعرباف با بیان اینکه حوزه هوافضا علی رغم کارهای بزرگی که انجام شده، اما مغفول مانده، تصریح کرد: حداقل وظیفه ما این بود در کرمان فضایی برای ایجاد موزه در اختیار قرار بدهیم.
شهردار کرمان بیان کرد: حلقه مفقوده برای مردمی کردن تکنولوژی، ترویج آن است و این موزه قطعا این حلقه را تکمیل می کند.
به گزارش ایسنا، در چهارمین جشنواره پروژه‌های شهری شهرداری کرمان، موزه دائمی هوا فضای مرحوم استاد سیروس برزو در بوستان شهید مطهری این شهر افتتاح شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7149
اخبار مرتبط
نظرات شما