• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
مرخصی و ماموریت بدون اجازه شهردار زیر تیغ شورای شهر کرمان؛

نتیجه ماموریت‌های شهردار چه بوده است؟

رییس و نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان می‌گویند شهردار بدون اجازه و هماهنگی به مرخصی و ماموریت رفته، میزان ماموریت‌ها نیز خارج از روال قانونی بوده به طوری که باید مستندات آن اعلام شود...

شرایط شهردار کرمان در سال جاری روز به روز متفاوت تر می‌شود؛ آن از شروع امسال که سفرش به سیستان و بلوچستان و شائبه استفاده از خودرو و امکانات دولتی خبرساز شد و بعد هم که شنیده ها حکایت از تلاش ها برای استیضاح یا استعفای وی بر زبان افتاد؛ ۲ هفته متوالی جلسات علنی شورا برگزار نشد و اعضای شورا گفتند که خوشبین هستند مشکلات از روالی غیر از استیضاح حل شود.
حالا امروز دوشنبه در جلسه علنی دیگر شورا، رییس و نایب رییس شورا دست روی ماموریت ها و مرخصی های شهردار گذاشته اند، چیزی که گویا برخلاف مقررات و حتی اجازه شورا انجام گرفته است؛ حتی سفرهای خارجی شهردار.
در این جلسه گفته شد که حداقل چندمورد از مرخصی ها با موافقت رییس شورا همراه نبوده، یعنی رییس شورا مخالفت کرده اما باز شهردار کار خودش را کرده است.
اما نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان در جلسه علنی امروز گفت: متاسفانه سال گذشته میزان ماموریت‌های شهردار به خارج از استان از آن حد و نُرمی که مشخص شده و در سیستم اداری در نظر گرفته شده بالاتر بوده است.
محمدرضا کُمساری در بخشی از نود و پنجمین نشست صحن علنی شورای شهر کرمان، با شروع صحبت‌هایی که از آن با عنوان تقاضا یا تذکر برادارانه یاد کرد افزود: از جناب آقای شهردار که در نشست علنی شورای این هفته حضور ندارد، تقاضا دارم گزارشی را از نتیجه ماموریت‌هایی که سال گذشته به خارج از استان داشته جهت شرکت در جلسات مختلف، به شورای شهر ارائه دهد.
نتیجه ماموریت‌های شهردار چه بوده است؟
وی ادامه داد: مشخص شود چه مقداری از جلسات خارج از استان شهردار، در قالب مباحث اداری و مرتبط با شهرداری بوده، چه مقدار مربوط به بازدیدها و نمایشگاه‌ها و انعقاد تفاهم نامه‌ها بوده و اینکه از این جلسات چه نتیجه‌ای حاصل شده است.
نایب رییس شورای شهر کرمان گفت: برای مرخصی‌ها و ماموریت‌هایی که شهردار دارد، من نمی‌دانم روال قانونی آیا این هست که از شورا یا رییس شورا باید مجوز گرفته شود یا اینکه صرفا یک نامه به شورا ارسال شود، چون روال در یک سال و نیم گذشته این بوده که یک نامه از سمت شهرداری جهت اطلاع داده شده و حداقل در خصوص ۲ مورد از مرخصی‌هایی که شهردار رفته، نظر مساعد رییس شورا نبوده و اجازه داده نشده ولی متاسفانه شهردار بدون در نظر گرفتن این بحث اقدام به استفاده از مرخصی کرده است.
فرآیند ماموریت‌های خارج از استان
وی تصریح کرد: شهردار ۳۸ روز و بیش از یک سوم بیشتر از آنچه قانون به وی مجوز داده در ماموریت بوده‌، در این راستا اگر نظر اعضای شورا مساعد است از این به بعد با مجوز رییس شورا، ماموریت های خارج از استان را حداقل حتما با نظر رییس شورا انجام دهد.
کمساری ادامه داد: سال گذشته علاوه بر ۳۸ روز ماموریت، هفت روز مرخصی استحقاقی، ۱۱ روز هم مرخصی استعلاجی داشته است که طبق قانون ماموریت‌ها باید ۳۰ روز باشد.
نایب رییس شورای شهر کرمان بیان کرد: سفر عمان را شهردار طبق قانون از مرخصی استفاده نکرده چون مجوز را شورا به وی نداده و به سفر عمان رفت؛ در این حوزه بحث متفاوت است که ان شاءالله سر موقع باید درباره این موضوع صحبت کنیم زیرا سفر کاری وی بحث کاری است و مجوزات اگر اخذ شده به شورا ارائه شود.
نادری رییس شورا نیز افزود: مرخصی‌های شهردار باید با مجوز شورای شهر باشد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
به گزارش ایرنا، این مباحث در حالی است که نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان ابتدای امسال و در واکنش به حواشی مربوط به انتقادها از عملکرد شهردار مشهدی کرمان، در یک استوری اینستاگرامی خواهان استعفای شهردار شد و نوشت که وی بیشتر چهره فرهنگی دارد تا اجرایی و در فضای کنونی کشور نیز می تواند پست های خوبی بگیرد لذا به صلاح وی خواهد بود که از این مسئولیت کناره گیری کند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7466
اخبار مرتبط
نظرات شما