• چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024

  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024
علی‌آبادی، وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت صنعت، ‌‌‌معدن و تجارت شد

پایان گمانه‌زنی‌ها برای گزینه وزارت صمت

گمانه‌زنی‌ها در خصوص وزیر پیشنهادی صمت به پایان رسید و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بالاخره گزینه دولت برای کلیددار ارشد ساختمان سمیه را معرفی کرد؛ عباس علی‌آبادی...

البته نام او در روزهای اخیر بسیار شنیده می‌شد و حتی فعالان اقتصادی در تلاش برای تهیه برنامه‌های او بودند. اما در مجلس نام چند نفر دیگر هم به میان می‌آمد؛ از جمله غضنفری و صفری که البته پیش از این در گزارشی که از سوی «دنیای‌اقتصاد» منتشر شده بود، احتمال حضور غضنفری در سمت وزیر صمت کم به نظر می‌آمد؛ چراکه او در حال حاضر رئیس صندوق توسعه ملی است و بعید به نظر می‌رسید خود را در معرض رای نمایندگان قرار دهد و جایگاه کنونی خود را که جایگاهی حساس است رها کند.
 به هر حال معاون پارلمانی رئیس‌جمهور روز گذشته به تمام احتمالات پایان داد و گزینه وزارت این وزارتخانه را که هنوز معلوم نیست با همین ساختار بماند یا خیر، معرفی کرد. طرح تفکیک وزارت صمت به‌زودی تعیین‌تکلیف می‌شود. تصور بر این بود که در صورت تفکیک این وزارتخانه دو گزینه برای وزارت دو وزارتخانه بازرگانی و صنعت و معدن به مجلس معرفی شود؛ اما معاون رئیس‌جمهور این موضوع را رد کرده است. گزینه رئیس وزارت صنعت و معدن، مجددا علی‌آبادی خواهد بود و گزینه وزارت بازرگانی به مجلس معرفی خواهد شد؛ این گفته حسینی، معاون رئیس‌جمهور است. او اظهار کرد: دولت با هماهنگی مجلس، عباس علی‌‌‌آبادی را به‌‌‌عنوان وزیر صنایع و معادن به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است و بعد از تصویب وزارت بازرگانی، وزیر این وزارتخانه را معرفی خواهد کرد. اصلا این‌طور نیست که بعد از تفکیک نیاز به معرفی دو وزیر باشد، بلکه بعد از ایجاد یک‌وزارتخانه دولت برای آن وزارتخانه وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی خواهد کرد. او همچنین عنوان کرد: بعد از تفکیک وزارتخانه‌‌‌ها مشکلی برای وظایف وزیر صنایع ایجاد نخواهد شد، ازاین‌‌‌رو تفکیک وزارت صمت و ایجاد وزارت بازرگانی در کمیسیون اجتماعی تصویب و نهایی شده است و اکنون منتظر طرح آن در صحن علنی مجلس هستیم. پس از آنکه وزارت صمت تعیین‌تکلیف شود، احتمالا گزینه وزارت جهاد کشاورزی نیز معرفی خواهد شد. این وزارتخانه در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شود. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره وزیر پیشنهادی کشاورزی هم گفت: هنوز گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی مشخص نیست.
علی‌آبادی کیست؟
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: آقای علی‌آبادی به‌عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی می‌شود. محمد حسینی، در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: دکتر علی‌آبادی مدیرعامل مپنا و قبلا معاون وزیر نیرو بوده و مسوولیت‌های متعدد داشته است که به‌عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی می‌شود. همچنین سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با «ایسنا» از تحویل نامه معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس خبر داد و گفت: نامه معرفی وزیر پیشنهادی صمت در اولین جلسه علنی مجلس بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه‌‌‌های انتخابیه اعلام وصول می‌شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7489
اخبار مرتبط
نظرات شما