• سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024

  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024
انحصار در واردات چای؛

زنگ خطر افزایش صعودی قیمت چای

به دنبال واگذاری واردات چای از سوی وزارت کشاورزی به یک مجموعه خاص از ابتدای سال جاری هیچ چایی وارد کشور نشده است. برهمین اساس فعالان اقتصادی نسبت به افزایش قیمت به دنبال رانت ایجاد شده، هشدار دادند...

طبق اظهارات فعالان اقتصادی، نیاز سالانه کشور به چای وارداتی حدود 90 هزار تن است و حال که  از ابتدای سال جاری تا کنون هیچ چایی وارد کشور نشده است بیم آن می رود بازار چای کشور با مشکل کمبود و گرانی مواجه شود.
برهمین اساس فدراسیون واردت ایران در نامه‌ای به قائم مقام وزیر جهادکشاورزی نوشت، به دنبال اقدام سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی در تخصیص ارز به یک مجموعه خاص برای واردات چای، طی شش ماهه اخیر ثبت سفارش چای برای واردکنندگان دیگر به طور کامل متوقف شده است.
از ابتدای سال جاری تا کنون هیچ محصولی وارد کشور نشده است و با توجه به نیاز سالانه حدود 90 هزار تن چای وارداتی به کشور، بیم آن می رود بازار چای کشور با مشکل کمبود و گرانی مواجه شود.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: این اتفاق در حالی است که تجار ایران به منظور تامین نیاز چای کشور طی سال گذشته اقدام به سفارش و خرید کالا در بازار بین المللی کرده اند که در صورت عدم حل مشکل ثبت سفارش چای، اعتبار تجار و فعالان صنعت چای در بازار جهانی با خدشه جدی مواجه شده و ضرر و زیان سنگینی را متحمل می شوند.
 در این نامه از قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی خواسته شده است تا به منظور جلوگیری از نابسامانی در بازار چای و تنظیم بازار این محصول، مشکل عدم ثبت سفارش چای به سرعت مرتفع شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7499
اخبار مرتبط
نظرات شما