• چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ -
  • 17 July 2024

  • چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ -
  • 17 July 2024
ایجاد چهار مدیریت در مرکز کسب و کار اتاق کرمان؛

ساختار جدید برای حمایت از فعالان اقتصادی کرمان

رئیس اتاق کرمان در نشست با نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی استان کرمان گفت: همه تلاش خود را انجام می دهیم تا اتاق و نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی (نمایندگان بند 3) به عنوان ملجا و امید عادلانه فعالان اقتصادی باشند...

سیدمهدی طبیب زاده افزود: اتاق کرمان به کمک ایجاد بانک‌ اطلاعاتی، طراحی ساختار و سیستم کارآمد، مشورت با خبرگان، بکارگیری نیروهای مجرب و مسلط به دنبال این است که شرایط اظهارنظر، انشاء نظر و رأی عادلانه، عالمانه، شجاعانه، صریح و شفاف را برای نمایندگان بند ۳ در دفاع از فعالان اقتصادی فراهم کند.
وی با تاکید بر اینکه جریان عادلانه رسیدگی ها باید حاکم باشد، ادامه داد: با طراحی مدیریت ریسک، تمامی ریسک های احتمالی دفاع همه جانبه از فعالان اقتصادی را پوشش خواهیم داد. طبیب زاده، تصریح کرد: بر اساس پایش فضای کسب و اتاق کرمان در هر فصل، بیشترین دغدغه های فعالان اقتصادی در حوزه های بیمه، بانک و مالیات است که در این زمینه اتاق ساختار جدیدی طراحی کرده و چهار مدیریت را در نظر گرفته است. رئیس اتاق کرمان افزود: یکی از این مدیریت ها به محمد سلمانی (مدیرکل سابق امور مالیاتی استان کرمان) به عنوان مدیر امورمالیاتی واگذار شده تا فعالان اقتصادی بتوانند بیش از گذشته به حقوق خود برسند.
وی اظهار کرد: بیش از 70 درصد پرونده های مالیاتی به دلیل نقص اطلاعات، نبود مدارک و کمبود آگاهی تشکیل می شوند که قصد داریم با کمک اداره کل مالیاتی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برنامه های آموزشی برای حسابداران مالیاتی در نظر بگیریم که مودیان مالیاتی بتوانند مشکلات خود را حل کنند. طبیب زاده تصریح کرد:  علاوه بر سرعت بخشیدن به جریان رسیدگی ها، باید برای اصلاح قوانین و مقررات مزاحم و مانع نیز تلاش، آنها را احصا و برای رفع آن ها از طریق نشست های شورای گفت و گوی اقدام کرد.
در ادامه عضو هیات رئیسه اتاق کرمان به چهار مدیریت جدید ایجاد شده در مرکز کسب و کار اشاره کرد و گفت: محمد سلمانی مدیر امورمالیاتی، علی حسینی(مدیرکل سابق تامین اجتماعی) به عنوان مدیر امور تامین اجتماعی، محسن سلطانی مدیر امورحقوقی و قراردادها و حسن امیری مدیر اموربانکی برای کمک بیشتر به فعالان اقتصادی انتخاب شده اند. عباس جبالبارزی، در رابطه با مسائل مالیاتی افزود: اگر چه در این حوزه قانون وجود دارد اما سیستم مالیاتی ما متناسب با کشورهای توسعه یافته نیست که به عنوان مثال در قانون، رسیدگی به همه پرونده ها وجود ندارد اما کماکان تمامی پرونده ها بررسی می شوند.
وی توجه ویژه به هیات های حل اختلاف را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: بر اساس آمار اعلام شده تعداد پرونده های ورودی هیات های حل اختلاف مالیاتی30 تا 40 درصد تعداد کل شرکت هاست که این آمار بسیار بالاست. جبالبارزی، با تاکید بر اینکه به دنبال پرداخت مالیات و شفاف بودن آن هستیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه درخواست تشکیل کمیته ای را به اداره کل امور مالیاتی استان داده ایم و اقدامات برای دریافت مجوز انجام شده است.
ناظر مرکز کسب و کار اتاق کرمان بیان کرد: ما با فقدان اطلاعات روبرو هستیم و به همین دلیل سامانه ای برای جمع بندی اقدامات انجام شده در پرونده ها و اطلاعات نمایندگان اتاق کرمان در هیات های حل اختلاف مالیاتی طراحی شده که با بررسی های بیشتر آن برای تکمیل همه موارد، این سامانه می تواند بزودی فعال شود. وی ادامه داد: اتاق کرمان قصد دارد برای کمک به حجم کار زیاد نمایندگان خود در هیات های حل اختلاف مالیاتی، تعداد آن ها را افزایش دهد که در این رابطه فراخوانی اطلاع رسانی و رزومه متقاضیان دریافت می شود.
در ادامه مدیر دادرسی مالیاتی استان کرمان با بیان اینکه هر سه عضو هیات های حل اختلاف به نسبت مساوی در صدور رای سهیم هستند، گفت: هر سه عضو به نسبت رای خود مسئولیت دارند و اگر اتفاقی بیفتد باید پاسخگو باشند. علی اکبر میرمحمدی افزود: هر رایی که در جلسه داده می شود، نسبت به آن رای در حضور مودی حق دفاع و اظهار نظر وجود ندارد و از نمایندگان درخواست می شود که این موضوع را رعایت کنند و نسبت به مطالعه پرونده از قبل اقدام نمایند. وی ادامه داد: در حال حاضر از یک ماه قبل از برگزاری جلسه تاریخ و زمان برگزاری جلسات هیات های حل اختلاف اطلاع رسانی می شود و نمایندگان می توانند از یک هفته قبل از آن تاریخ، پرونده را مطالعه و با اطلاعات بیشتر وارد جلسه شوند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان، مدیر امور مالیاتی مرکز کسب و کار اتاق کرمان هم اظهار کرد: شرح وظایفی برای نمایندگان اتاق کرمان در هیات های حل اختلاف مالیاتی وجود دارد که نمایندگان بر اساس آنها ارزیابی می شوند. محمد سلمانی، گفت: نمایندگان باید بر مسائل مختلف اشراف داشته باشند تا بتوانند ضمن دفاع از حق مودی، نمایندگان دیگر بندها را نیز با خود همراه کنند. وی ادامه داد: اگر هر کمبودی در پرونده ها وجود داشت، اگر نماینده ای حضور نداشت و یا هر موضوع دیگری، می توانید به صورت کتبی این مسئله را ثبت و اعتراض خود را مطرح کنید.
گفتنی است در این نشست نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی به بیان نظرات و مسائل خود پرداختند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8010
اخبار مرتبط
نظرات شما