• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان توضیح داد؛

از آخرین وضعیت بودجه استان کرمان چه خبر؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: در سال جاری تاکنون ۱۷۸۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای به استان ابلاغ شده که ادارات کل اقتصاد و دارایی و خزانه در حال تخصیص آن به دستگاه‌های مشمول هستند...

محمدرضا وحیدی در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون از محل بودجه تملک دارایی و سرمایه‌ای ۶۲ هزار ۷۸۱ میلیارد تومان به استان ابلاغ و موافقتنامه اکثر طرح‌ها مبادله شده و حدود ۳۰ طرح در دست اقدام است که هنوز موافقتنامه آنها مبادله نشده و باید دستگاه‌های مربوطه در این خصوص همت لازم را انجام دهند.
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تصریح کرد: اعتبارات بند "الف" تبصره ۶ به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به استان ابلاغ شده که این بودجه مرتبط با آب و فاضلاب است.
او از اعتبارات محرومیت‌زدایی سخن به میان آورد و اظهار کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه در خصوص محرومیت‌زدایی تصویب شده که ۱۱۵۳.۶ میلیارد تومان(معادل ۷.۷ درصد) آن سهم استان کرمان است که این اعتبار در حوزه‌های راه روستایی و عشایری، مسکن محرومان، آب روستایی و عشایری و مدارس تعلق گرفته و اولویت تخصیص این بودجه با پروژه‌های نیمه تمام سال گذشته است.
به گزارش ایسنا،وحیدی با بیان این مطلب که اعتبارات متوازن ملی به وزارتخانه‌ها ابلاغ شده، عنوان کرد: اعتباراتی برای استان کرمان به نوسازی مدارس در راستای تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی، احداث باند دوم کرمان-کوهپایه، باند دوم جیرفت-میانچیل، احداث راه‌های کویری(کهنوج-قلعه گنج- فنوج؛ نوق-رفسنجان)، احداث کنار گذر کرمان، بهسازی محور زرند-کوهبنان، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در زمینه تجهیز و احداث مجموعه‌های ورزشی-رفاهی و تکمیل سالن‌های ورزشی جیرفت، زرند، کرمان، رفسنجان و سیرجان همچنین پروژه آبرسانی جیرفت و عنبرآباد، مطالعه و انتقال آب به شهرهای شمالی استان، انتقال نیروی برق کرمان به شهرک‌های صنعتی شماره دو کرمان و شماره دو سیرجان، ساخت بیمارستان آموزشی بم و ... داده شده است.
دستگاه‌های اجرایی املاک مازاد خود را برای مولدسازی معرفی کنند
استاندار کرمان در خصوص معرفی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی جهت انجام مولدسازی، افزود: یکی از راهکارهای تامین ساختمان اداری دو شهرستان جدید التأسیس، استفاده از ظرفیت مولدسازی است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۲، بعدازظهر شنبه ۲۹ مهر با حضور استاندار کرمان، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، معاونان عمرانی، توسعه مدیریت و اقتصادی استاندار کرمان و سایر اعضا در محل سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد.
محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه دستگاه‌ها در پروژه‌های خود باید از ظرفیت تبصره ۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در خصوص الگوی مشارکت عمومی - خصوصی استفاده کنند، افزود: در خصوص مولدسازی ملک‌های شناسایی شده، ارزش‌گذاری می‌شوند و درآمد حاصل از آن برای پروژه‌های تعریف شده، استفاده می‌شود.
وی بیان داشت: در خصوص نهضت ملی مسکن در جیرفت باید کمک کرد تا علاوه بر حفظ حریم میراث فرهنگی، مشکل مردم جهت تامین زمین برطرف شود، همچنین طی سفر وزیر میراث فرهنگی به جنوب استان، قرار بر اصلاح برخی از حریم‌ها شد.
استاندار کرمان همکاری دستگاه‌های اجرایی جهت انجام پروژه مولدسازی را لازم دانست و تصریح کرد: در صورت عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی، ما املاک مازاد را پیگیری و تعیین تکلیف خواهیم کرد.
وی ادامه داد: دستگاه‌‌های اجرایی دو شهرستان جدیدالتاسیس استان، فاقد ساختمان هستند و یکی از راهکارهای تامین ساختمان اداری، استفاده از ظرفیت مولدسازی است.
فداکار با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌ها ظرفیت‌های مازاد دارند که اجاره می‌دهند و این املاک نیز باید جهت امر مولدسازی معرفی شوند، بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع دانش‌بنیان‌ها، در این حوزه دستگاه‌ها نیز عنایت ویژه‌ای داشته باشند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9128
اخبار مرتبط
نظرات شما