• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
کشور کوچک سنگاپور؛

بازیگر بزرگ هوش مصنوعی

داده‌های مالی منتشر شده توسط انویدیا نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۵ درصد ( ۲.۷ میلیارد دلار) از درآمدهای این شرکت از کشور کوچک سنگاپور سرچشمه می‌گیرد.درآمدهای انویدیا از سنگاپور طی یکسال بالغ بر ۴۰۴ درصد افزایش یافته است...

درآمد کلی انویدیا نیز در یکسال گذشته ۲۰۵ درصد رشد نشان می‌دهد.
آمریکا با ۳۴.۷ ، تایوان با ۲۳.۹ و چین و هنگ‌کنگ با ۲۲ درصد کشورهایی هستند که با خریدهای خود بیشترین درآمد انویدیا را تشکیل می‌دهند.
آنچه باعث افزایش خرید سنگاپور از شرکت انویدیا شده وجود دیتاسنترهای متعدد و سرویس‌دهندگان کلاد بزرگ در این کشور کوچک است. سنگاپور همچنین مکانی برای اسمبل کردن نهایی برخی محصولات و صادرات آن به کشورهای دیگر هم هست.
سنگاپور در زمینه ساخت دیتاسنتر هم دارای شرکتهای متعددی است و با توجه به ساختار با ثبات این کشور و وجود استعدادهای برتر و تمرکز روی سرویس‌های دیجیتالی هم اکنون یکی از هاب‌های تکنولوژی در جهان به شمار می‌رود.
سیاستگذاران سنگاپور سال گذشته برخی ممنوعیت‌ها برای عرضه زمین برای استفاده از دیتاسنترها را برداشت و حقوق توسعه پروژه‌های جدید مراکز داده را به شرکتهایی چون مایکروسافت، Equinix، بایت‌دنس و شرکت چینی توسعه راهکارهای دیتاسنتر اعطا کرد.
تا ژانویه سال ۲۰۲۲ بیش از ۷۰ مرکز داده در سنگاپور فعال بوده‌اند و این شهر / کشور کوچک ۶۰ درصد از ظرفیت کل مراکز داده جنوب شرق آسیا را در خود جای داده است.سنگاپور در رتبه‌بندی جهانی دیتاسنترها بعد از ویرجینای شمالی و پورتلند آمریکا در جایگاه سوم و در آسیا و اقیانوسیه در جایگاه نخست قرار دارد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9709
اخبار مرتبط
نظرات شما