• شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 27 July 2024

  • شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ -
  • 27 July 2024
با حضور معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی؛

خانه خلاق صنایع دستی کرمان افتتاح شد

خانه خلاق صنایع‌دستی شهر کرمان با حضور معاون صنایع‌دستی کشور، سرپرست‌ اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان و جمعی از هنرمندان صنایع‌دستی در خانه تاریخی خاطبی کرمان افتتاح شد...

مریم جلالی درحاشیه این آیین گفت: صنایع‌دستی در زنجیره میراث‌فرهنگی و گردشگری معنا می‌شود و صنایع‌دستی ریشه‌های ما را به محصول فرهنگی بر پایه اقتصاد هویت بنیان تبدیل می‌کند.
معاون صنایع‌دستی کشور افزود: استان کرمان می‌تواند از ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری خود در راستای رونق صنایع‌دستی استفاده کند و شاهد تلاش همکاران و همگرایی ارکان شهری و خانواده صنایع‌دستی هستیم.
او با اشاره به افتتاح خانه خلاق صنایع‌دستی کرمان اظهار داشت: اثر تاریخی و میراث‌فرهنگی که مرمت شده در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار گرفته است.
جلالی بیان کرد: مفهوم خانه صنایع‌دستی این است که هر آنچه در یک خانه اتفاق می‌افتد برپایه و محوریت صنایع‌دستی در خانه‌های خلاق نیز رخ بدهد.
او ادامه داد: پیوند نسلی مهمترین شعار امسال ما است و و این شعار برای پاسداشت هویت ما در پهنه جهانی است که در خانه‌های خلاق صنایع‌دستی معنا می‌شود.
جلالی تاکید کرد: خانه‌های خلاق صنایع‌دستی سلول‌های بنیادی هستند که می‌توانند به رونق اقتصاد، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و ملی کمک کنند و هویت شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی در سایه این خانه‌ها محقق شود.
معاون صنایع‌دستی کشور تاکید کرد: مهمترین حمایت از صنایع‌دستی توانمندسازی، تقویت توجه و متصل شدن به ادبیات توسعه است و با همگرایی در کرمان امیدواریم شاهد رونق گرفتن بازارهای جهانی باشیم.
او خاطرنشان کرد:کرمان در محصولات صادراتی صنایع‌دستی نقش آفرینی می‌کند و باید در حوزه صادارت و بسته‌بندی صنایع‌دستی کمک شود تا به بازارهای بین‌المللی راه پیدا کند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9728
اخبار مرتبط
نظرات شما