• چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ -
  • 17 July 2024

  • چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ -
  • 17 July 2024
گزارش فایننشال تایمز؛

مدیران عامل، نگران انتخاب دوباره ترامپ

به گزارش فایننشال تایمز، خیلی از مدیران آمریکایی این روزها نگرانند که اگر دونالد ترامپ دوباره ریاست دولت آمریکا را به دست بگیرد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به دلایل مختلف، مثل تورم، سن بالای بایدن و جنگ در غزه، دستاوردهای دولت فعلی آمریکا در مدیریت رکود اقتصادی و پاندمی کرونا، در نظرسنجی‌‌‌های عمومی منعکس نمی‌‌‌شود. خیلی از این نظرسنجی‌‌‌ها، دونالد ترامپ را در سال ۲۰۲۴ به کاخ سفید برمی‌‌‌گردانند. با وجود اعلام جرم‌‌‌های مختلف علیه رئیس جمهور سابق آمریکا، شواهد نشان می‌‌‌دهد که ترامپ احتمالا نامزد جمهوری‌خواهان خواهد بود. نگرانی مدیران کسب‌‌‌وکارها این است که نمی‌‌‌دانند با کدام ترامپ مواجه خواهند شد؛ ترامپی که در اقتصاد آزاد دخالتی نمی‌‌‌کند، یا ترامپی که می‌‌‌گوید «اول آمریکا»؟
 در سال ۲۰۱۶،  ترامپ مواضع سختی در مورد «ساخت آمریکا» و حمایت از نیروی کار و تولید داخلی داشت. او با نادیده گرفتن قوانین،  مالیات شرکت‌های بزرگ را کاهش داد که بیشتر این پول صرف خرید مجدد سهام شد،  نه سرمایه‌گذاری. این اقدام،  باعث افزایش قیمت‌‌‌های سهام در کوتاه مدت شد که پایین بودن نرخ بهره هم به آن کمک کرد. اما بعید است این اتفاق در دولت دوم ترامپ تکرار شود. دوره تصدی او،  اوج رشد مالی بود که حالا تا حد زیادی فروکش کرده است. همان‌‌‌طور که در مقاله‌‌‌ فدرال رزرو در ماه ژوئن عنوان شد،  حدود ۵۰‌درصد رشد سود واقعی شرکت‌ها بین سال‌‌‌های ۱۹۸۴ تا ۲۰۲۰،  به خاطر پایین ماندن مداوم نرخ بهره و کم کردن نرخ مالیات شرکت‌ها بوده است. این همان چیزی است که باعث رشد زیاد قیمت سهام در سال‌‌‌های اخیر شده است.
  یک نگرانی دیگر جامعه کسب‌‌‌وکار در حال حاضر،  در مورد ولخرجی‌‌‌های مالی رئیس جمهور سابق است،  آن هم در زمانی که افزایش کسری بودجه آمریکا،  سرمایه‌گذاران را نگران کرده است. چشم‌‌‌انداز اعمال تعرفه ۱۰درصدی بر واردات را هم اضافه کنید که ترامپ آن را به عنوان یکی از سیاست‌‌‌های بالقوه‌‌‌اش در دور دوم عنوان کرده و مدیران عامل را بیش از پیش نگران می‌‌‌کند. ترامپ مطمئنا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهد برای همه چیز دیوار بکشد – کسب‌‌‌وکارها باید در مورد معنای این دیوارکشی برای خودشان و برای کشور سخت فکر کنند،  و هر کاری که از دستشان برمی‌‌‌آید انجام دهند تا مطمئن شوند این اتفاق نمی‌‌‌افتد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9814
اخبار مرتبط
نظرات شما