• یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024

  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024
ساماندهی ترددها جلو اقدامات ضدامنیتی را می‌گیرد؛

شرق کرمان گلوگاه اتباع غیرمجاز

رییس دادگستری بم با اشاره به افزایش نگران کننده ورود اتباع بیگانه به استان از این شهرستان گفت: شرق کرمان با معضل جابه‌جایی غیرمجاز اتباع بیگانه مواجه است و برای تامین امنیت می‌توان با ساماندهی در جابه‌جایی آنها جلو اقدامات ضد امنیتی را نیز گرفت...

سلمان اعظمی ساردو در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بم افزود: کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی با همکاری دستگاههای متولی در این شهرستان تشکیل شود.
وی روند افزایشی ورود اتباع بیگانه به استان را نگران کننده دانست و اظهارداشت:با توجه به افزایش شمار آسیب های اجتماعی کمیته کنترل آسیب اجتماعی به منظور شناسایی و کنترل این آسیب ها تشکیل شده است.
این مقام قضایی ضمن محکومیت حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: نظارت و کنترل جابه جایی اتباع بیگانه غیر مجاز می تواند از ورود افراد تروریست و خطرناک از شرق استان جلوگیری کند.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت شناخت آسیب های اجتماعی به منظور رفع آنها گفت: گزارش عملکرد ۹ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نشان دهنده روند افزایشی آسیب های اجتماعی از جمله سرقت مسلحانه، قاچاق مواد مخدر، طلاق، ضرب و جرح عمدی، قاچاق سوخت و حمل اتباع بیگانه است.
این مقام قضایی بر لزوم تشکیل کمیته پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: کاهش آسیب های اجتماعی، کار زیربنایی می طلبد و اگر کار زیربنایی انجام شود مشکلات به مرور حل می شود.
اعظمی ساردو بیان کرد: این مهم جز با همکاری و همدلی ادارات متولی شهرستان میسر نیست و لازمه آن تشکیل کمیته آسیب های اجتماعی در شهرستان بم برای پیشگیری و مقابله با آسیب هاست.
شرق کرمان گلوگاه اتباع غیرمجاز؛ ساماندهی ترددها جلو اقدامات ضدامنیتی را هم می‌گیرد
در ادامه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم ضمن اشاره به اهم آسیب های اجتماعی موجود در این شهرستان گفت: اگر در صدد برخورد با معلول ها بدون کشف علت باشیم وضع همین است و مشکلات و آسیب ها همیشه به وقوع می پیوندند.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، بهنام جعفری زاده افزود: برخورد، راه حل موقت مقابله با آسیب هاست و مسئولان باید با کشف علت ها راهکار مقابله با آسیب ها را بررسی کنند و درصدد حل آنها باشند زیرا قانون زمانی موثر است که قانون شکنان در اقلیت باشند.
بم در ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان و در معرض جابه جایی اتباع بیگانه، قاچاق کالا و مواد مخدر قرار دارد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10131
اخبار مرتبط
نظرات شما