• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
خبر داغ برای بازار طلا؛

قیمت سکه دوباره کاهشی شد

خبرها در مورد طلا و سکه همچنان داغ است.امروز بانک مرکزی در بخشنامه ای اعلام کرده بانکها حق ارائه گواهی سپرده به مشتریان در قبال دریافت شمش و مسکوکات طلا را ندارند.بورس کالا هم به این بخشنامه واکنش نشان داده و با هرگونه بازار طلا خارج از بورس مخالفت کرده است...

بررسی روند حرکتی نرخ دلار و درهم  نشان می دهد که از روز گذشته بازار ارز از فاز صعود هیجانی فاصله گرفته و قیمت ها در حال عقب نشینی هستند. در همین راستا نرخ حواله درهم که دیروز با ۱۴ هزار و ۵۳۰ تومان بسته شده بود امروز با ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر تا ۱۴ هزار و ۳۹۰ تومان پایین‌ آمد.این قیمت در مقایسه با روز قبل نزدیک به ۱۵۰ تومان کاهش را نشان می دهد.
از سوی دیگر قیمت  دلار که در روز های گذشته بنابر ادعای برخی از معامله گران به مرز ۵۳ هزار تومان رسیده بود از روز گذشته در ابتدای مرز ۵۲ هزار تومان در حال معامله است. قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه شب با ۵۲ هزارو ۸۰ تومان بسته شد و امروز تا مرز ۵ هزار تومان پایین‌امد اما ظهر در حدود ۵۲ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش رسید که نسبت به به روز قبل تقریبا رنج است.
همچنین در هرات هم قیمت دلار روز گذشته مرز ۵۲ هزار تومان را از دست داد اما در شروع معاملات نقدی امروز تا ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت اما دوباره نزولی شد و بر روی ۵۱ هزار و ۸۵۰ تومان قرار گرفت که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تومان افت کرده است.
قیمت دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا همچنان در سطح یک هفته اخیر خود فریز شده و نوسانی را به ثبت نرسانده است.
در سمت رسمی بازار هم قیمت ها ی یخ  زده و نوسان خاصی را ثبت نکردند . قیمت دلار امروز، ‌‌‌دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون نوسان در سطح ۴۲ هزار و ۹۲۶ تومان قرار گرفته است.
از سوی دیگر قیمت یورو نیز که عموما با نوسان‌های متفاوتی همراه است امروز کاهشی ظاهر شده و با افت ۶۱ تومانی معادل ۴۶ هزار و ۹۶۹ تومان اعلام شده است.در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۶۸۸ تومان بر تابلو درج شده که نسبت به روز کاری گذشته تغییری نداشته است.نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۹ هزار و ۵۲۷ تومان، ۴۳ هزار و ۲۵۰ تومان و ۱۰ هزار و ۷۶۳ تومان درج شده است.
فارغ از بازار ارز، خبرها در مورد طلا و سکه همچنان داغ است. روز گذشته بود که بانک مرکزی از سیاسیت جدید خود در حوزه طلا و سکه حبر داد و اعلام کرد به زودی سکه های جدید وارد بازار می شوند. امروز یک خبر دیگر مورد توجه معامه گران قرار گرفت. بانک مرکزی در اقدام بعدی خود برای کنترل قیمت ها در بازار طلا در بخشنامه ای اعلام کرده بانکها حق ارائه گواهی سپرده به مشتریان در قبال دریافت شمش و مسکوکات طلا را ندارند.بورس کالا هم به این بخشنامه واکنش نشان داده و با هرگونه بازار طلا خارج از بورس مخالفت کرده است.
به گزارش اقتصادنیوز، امروز قیمت طلا ۱۸ عیار هم با ۲ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۲۰۰  تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل ۲ هزار و ۱۰۰ تووان رشد کرده است.همچنین قیمت سکه امامی که که روز گذشته با ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داده بود امروز طبق سایت اتحادیه طلا و ارز تا ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10209
اخبار مرتبط
نظرات شما