• جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024

  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024
در همایش معرفی یکصد شرکت برتر ایران عنوان شد؛

توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در جمع شرکت‌های برتر

بیست ‌وششمین همایش معرفی شرکت‌های برتر ایران (IMI-۱۰۰) صبح امروز با حضور وزیر صمت، وزیر اقتصاد و دارایی، برخی مقامات کشوری و مدیران عامل شرکت های بزرگ کشور برگزار شد و شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر توانست در گروه شرکت های فلزات آهنی رتبه ۸ کشور را کسب کند و در بین پنجاه شرکت برتر کشور قرار گیرد...

در این رویداد ملی و ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی ایران مربوط به سال ۱۴۰۱ با عنوان معرفی صد شرکت برتر ایران، شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر توانست در گروه شرکت های فلزات آهنی رتبه ۸ کشور را کسب کند و در بین پنجاه شرکت برتر کشور قرار گیرد.
شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، تکمیل زنجیره فولادسازی و رسیدن به تولید سالیانه ۶ میلیون تن آهن‌اسفنجی، ۵ میلیون تن فولاد، ۳ میلیون تن ورق فولادی و ۱.۵میلیون تن محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا را در دستور کار دارد. طرح بزرگ احداث کارخانه فولادسازی، ریخته‌گری و نورد به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه شرکت و بزرگترین پروژه فولادسازی حال حاضر کشور به همراه تعدادی از پروژه‌های مرتبط با این طرح در حال اجرا است. ویژگی بارز طرح احداث کارخانه فولادسازی، استفاده از آهن‌اسفنجی به‌صورت گرم و با دمای ۶۵۰ درجه سانتی‌گراد که در واحدهای مجاور (احیاء مستقیم گوهر و کوثر و طوبی) تولید می‌شود.
 توسط نوار نقاله (نوار آموند) به دوکوره‌ قوس الکتریکی هر کدام با ظرفیت ۲۸۰ تنی شارژ می‌شود که پس از فرآیند ذوب و عملیات متالورژیکی، توسط ماشین ریخته‌گری به‌صورت پیوسته به شکل اسلب نازک، به‌صورت گرم به خط نورد منتقل می‌شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر،درنهایت کویل ورق گرم در پایان خط باضخامت‌های ۰.۸ الی ۲۰ میلی‌متر تا عرض ۱۸۰ سانتی متر تولید می‌گردد. نکته بارز دیگر طول پروژه است که در مسافت ۲۵۰ متر انجام می‌پذیرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10295
اخبار مرتبط
نظرات شما