• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
رییس اتاق کرمان مطرح کرد؛

نارسایی سمت عرضه اقتصاد گردشگری کرمان

رئیس اتاق کرمان در نشستی با فعالان فضای مجازی گردشگری استان با اشاره به اینکه اقتصاد گردشگری دو سمت عرضه و تقاضا دارد، گفت: مشکل اصلی گردشگری استان از سمت عرضه محصولات و جاذبه های و رویدادهای گردشگری است...

سیدمهدی طبیب زاده، افزود: کالاهای قابل عرضه گردشگری کرمان بسیار زیاد و دارای تعدد، تکثر و تنوع است و از سوی دیگر نیز متقاضی برای جاذبه های گردشگری کرمان وجود دارد، اما مشکل عرضه صحیح کالا به متقاضی است که به خوبی انجام نمی شود. وی ادامه داد: یکی از روش های مدرن برای عرضه کالاهای گردشگری استان به متقاضیان، استفاده از فضای مجازی و کمک گرفتن از افرادی است که در این حوزه فعالیت دارند و اعتماد تعداد زیادی از افراد حاضر در این فضا را به خود جلب کرده است.
طبیب زاده، خاطرنشان کرد: بر اساس گفته های مسئولان گردشگری بین المللی اگر کرمان و ایران به خوبی معرفی شود با فرض حل مسائل سیاسی، آنقدر تقاضا زیاد می شود که باید به فکر تکمیل و افزایش زیرساخت های گردشگری باشیم. رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه گردشگری به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصاد استان با میزان اشتغال زایی سریع و ارزان و کمک به افزایش تولید ناخالص داخلی است، گفت: همه ما و نه فقط مسئولان تاکنون از ظرفیت های حوزه های گردشگری استان استفاده نکرده ایم و نسبت به این موضوع غفلت شده است.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان، وی در رابطه با اجرای طرح گردشگری کرمان 1404 که مسئولیت دبیرخانه آن به اتاق کرمان داده شده است، بیان کرد: با کمک استانداری کرمان و اداره کل میراث فرهنگی استان قصد داریم در این طرح به معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری کرمان بپردازیم و در این راستان رویدادهای بسیاری برگزار خواهد شد. طبیب زاده، از فعالان گردشگری فضای مجازی درخواست کرد با ارائه ایده ها و خلاقیت های جدید به اجرا و تاثیرگذاری هر چه بهتر و بیشتر این طرح و رونق گردشگری استان کمک کنند.
در ادامه این نشست نایب رئیس اتاق کرمان به ظرفیت ارزشمند ثبت 10 اثر جهانی در استان کرمان معادل یک سوم آثار ثبت جهانی کشور اشاره کرد و گفت: اما با وجود این ظرفیت ها جایگاه خوبی در مقاصد گردشگری کشور نداریم که باید به معرفی بیشتر این ظرفیت ها پرداخت. محمدرضا بهرامی تصریح کرد: در اجرای طرح کرمان 1404، برنامه هایی مانند شرکت پررنگ در نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران در بهمن ماه جاری، بازاریابی و تبلغیات برای کمیته سفر نوروزی برای نوروز 1403 و انجام برخی رویدادهای دیگر را در نظر داریم.
گفتنی است در این نشست جمعی از فعالان گردشگری در فضای مجازی به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری استان پرداختند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10302
اخبار مرتبط
نظرات شما