• چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024

  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024
آخرین تحولات بازار ارز و طلا؛

پیشروی سکه و دلار

طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی هم که روز گذشته با 32 میلیون و 700 هزار تومان به کار خود پایان داده بود امروز تا 33 میلیون و 850 هزار تومان پیشروی کرد...

بررسی هسته مرکزی بازار ارز در روز دوشنبه 9 بهمن حکایت از آن دارد که قیمت حواله درهم  لیدر بود.این در حالی که روز گذشته رسانه ها از« توافق پتروشیمی‌ها با بانک‌مرکزی برای تنظیم بازار ارز»  از طریق حواله درهم خبر داده بودند.
از سوی دیگر گزارش‌های ارزی و «تیترهای رسانه‌های دولتی» در روزهای اخیر حاکی از آن است است که« بازار ارز هیجانی شده و قیمت ها بدون پشتوانه اقتصادی رشد کرده است». از جمله تیترها این بود؛«خریداران ارز نقره‌داغ می‌شوند؟»و« افزایش قیمت دلار موقتی» است .
در سمت رسمی بازار هم  در مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۲ هزار و ۹۲۱ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۳۹ هزار و ۵۲۲ تومان رسیده است.همچنین  قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۶ هزار و ۵۹۴ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۲ هزار و ۹۰۴ تومان رسیده است.ازسوی دیگر هر اسکناس درهم ۱۱ هزار و ۶۷۸ تومان و نرخ حواله این نوع ارز نیز ۱۰ هزار و ۷۶۱ تومان است.
فارغ از بازار دلار، امروز قیمت طلای جهانی رشد قابل توجهی را ثبت کرد و به 2029 دلار رسید. این در حالی است که روز جمعه قیمت اونس طلا در حدود 2018 دلار بسته شده بود.
در بازار داخلی هم طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۲ میلیون و 908 هزار تومان به فروش رسید. این در حالی است که روز قبل قیمت طلا ۱۸ عیار با ۲ میلیون و 800  هزار تومان بسته شده بود.
به گزارش اقتصادنیوز،همچنین طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر  قیمت سکه امامی هم که روز گذشته با 32 میلیون و 700 هزار تومان به کار خود پایان داده بود امروز تا 33 میلیون و 850 هزار تومان پیشروی کرد.محمد کشتی آرای که سابقه ریاست در اتحادیه طلا وجواهر را در کارنامه خود دارد در آخرین اظهارات خود گفته« افزایش قیمت ارز و طلای جهانی باعث افزایش قیمت طلا و سکه در بازار شده است.» و « بازار در انتظار ورود بانک مرکزی است.» او گفته در صورت ورود بانک مرکزی به بازار قیمت ها کاهشی می شود
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10366
اخبار مرتبط
نظرات شما