• دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 06 May 2024

  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 06 May 2024
کرمان موتور با چه محصولاتی در نمایشگاه خودرو کرمان حضور دارد؟

 بیراهه نوردها و کراس اوورها به خط

نمایشگاه خودرو کرمان از جمله رویدادهای مهم خودرویی امسال است که از 17 بهمن آغاز شده است و تا 20 بهمن ادامه خواهد داشت. از جمله شرکت های حاضر در این نمایشگاه، شرکت کرمان موتور است...

نمایشگاه خودرو کرمان از جمله رویدادهای مهم خودرویی امسال است که از 17 بهمن آغاز شده است و تا 20 بهمن ادامه خواهد داشت. از جمله شرکت های حاضر در این نمایشگاه، شرکت کرمان موتور است و همانند اتو اکسپو تهران، این شرکت کرمانی در خانه خود نیز با طیف گسترده ای از محصولاتش حاضر شده. شرکت کرمان موتور از جمله خودروسازان خصوصی کشور به شمار می رود که طی سالیان فعالیتش، محصولات باکیفیتی را از برندهای مطرح به بازار کشور عرضه کرده است. بد نیست که در ادامه این گزارش، نگاهی به محصولات حاضر در غرفه کرمان موتور واقع در نمایشگاه خودرو کرمان داشته باشیم.
بازگشت عقاب به آشیانه
ایگل، سدان جدید و ملی کرمان موتور از جمله خودروهایی است که همواره در نمایشگاه های متعدد، بازدیدکنندگان فراوانی دارد. در نمایشگاه کرمان نیز این خودرو به نمایش درآمده و در روز آغازین این نمایشگاه، استقبال خوبی از سدان جدید کرمان موتور شد. ایگل در واقع نسخه فیس لیفت جک جی4 است. از لحاظ فنی نیز این دو سدان کامپکت با یکدیگر اشتراک کامل دارند. چرا که طبق اعلام کرمان موتور، قرار است تا ایگل هم با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و جعبه دنده CVT به بازار عرضه شود.
 دیگر خودروی سدان موجو در غرفه کرمان موتور، KMC J7 است. خودرویی که به لطف طراحی ظاهری جوان پسند و کیفیت مناسب، بدیل به یکی از پرفروش ترین سدان ها شده است. از لحاظ فنی، KMC J7 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با سیستم تزریق مستقیم سوخت است که حدود 170 اسب بخار قدرت دارد و نیروی آن توسط جعبه دنده شش سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.
 بیراهه نوردها
 افزایش تنوع در بازار پیکاپ ها، به جذابیت این بازار نیز افزوده است. کرمان موتور با عرضه پیکاپ T8، توانست سهم خوبی را از این بازار پر مدعی کسب کند. به تازگی نیز این شرکت از برادر بزرگ تر پیکاپ T8 یعنی KMC T9 رونمایی کرده و آن را در نمایشگاه کرمان نیز در معرض نمایش عموم قرار داده است. این پیکاپ علاوه بر داشتن امکانات بیشتر نسبت به KMC T8، به پیشرانه ی قدرتمندتری هم مجهز است. کرمان موتور درنظر دارد تا KMC T9 را با موتور دو لیتری توربو با سیستم GDI عرضه کند. این موتور 221 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گیربکس این پیکاپ نیز از نوع خودکار است.
کراس اوورها به خط
دیگر محصول کرمان موتور که در نمایشگاه خودرو کرمان به نمایش درآمده، کراس اوور KMC X5 است. این کراس اوور که جایگزین جک S5 به حساب می آید، اولین سری آن به زودی وارد بازار خواهد شد. نسبت به جک S5، کراس اوور KMC X5 نمای جلو، عقب و کابین متفاوتی دارد. همچنین لیست تجهیزات این تازه وارد، پربارتر از کراس اوور پیشین و البته خوش فروش کرمان موتور است. البته از لحاظ فنی، KMC X5 همانند جک S5 از پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربو با سیستم GDI و گیربکس شش سرعته ی دوکلاچه بهره می برد. دیگر کراس اوور موجود در غرفه کرمان موتور، KMC A5 یا همان SWM G01F است. کرمان موتور به زودی این کراس اوور خوش استایل چینی را به بازار عرضه خواهد کرد تا سهمش را از بازار کراس اوورهای میان رده بازار دوچندان کند. این کراس اوور نیز همانند KMC X5، به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو مجهز است. اگر چه پیشرانه به کار رفته در KMC A5 به سیستم GDI مجهز نیست و قدرت آن چیزی در حدود 150 اسب بخار است.
به گزارش صنعت ماشین،همچنین کرمان موتور در این نمایشگاه BAC X3 PRO را نیز به همراه دارد. خودرویی که ارتفاع آن از یک خودرو هاچ بک شهری بیشنر اما از یک خودرو کراس اوور کمتر است. این هاچ بک کراس کرمانی هم به تازگی وارد بازار شده و در رقابت با خودروهای با قیمت بین یک تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان قرار می گیرد. BAC X3 PRO مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی است که 102 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. جعبه دنده این خودرو نیز از نوع CVT است. قابل ذکر است که شرکت کرمان موتور، علاوه بر خودروهای بنزینی، محصولات هیبریدی و برقی خود نظیر KMC J7 EV و KMC JS6 نیز به نمایش گذاشته است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10492
اخبار مرتبط
نظرات شما