• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
جهش بیت‌کوین به کانال 50 هزار دلار؛

غول خفته کریپتو بیدار شد؟

بیت‌کوین توانست در روز دوشنبه به بالاترین سطح قیمتی خود در بیش از دو سال گذشته دست پیدا کند و آماده رکوردشکنی‌های بیشتر شود...

بیت‌کوین توانست در روز دوشنبه (23 بهمن) با رشد حدود 5 درصدی قیمت، برای نخستین‌بار در بیش از دو سال گذشته به کانال 50 هزار دلار وارد شود. البته این ارز دیجیتال نتوانست در کانال 50 هزار دلار باقی بماند و اکنون در نزدیکی این سطح معامله می‌شود.
به نوشته رویترز، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در سال جاری میلادی بیش از 16 درصد رشد قیمت داشته که این افزایش به تأیید صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای (ETF بیت‌کوین) از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و پیش‌بینی‌ها از کاهش نرخ بهره در ایالات متحده نسبت داده می‌شود. بیت‌کوین توانست در این روز به بالاترین قیمت خود از 27 دسامبر 2021 دست پیدا کرد.
«آنتونی ترنچف» - یکی از بنیان‌گذاران پلتفرم وام‌دهی کریپتو موسوم به نِکسو - اعلام کرده: «پس از آنکه صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین حدود یک ماه پیش فعالیت خود را آغاز کردند، این اتفاق نه تنها باعث رشد قیمت بیت‌کوین نشد بلکه قیمت این ارز دیجیتال با افت 20 درصدی همراه بود و قیمت آن به کمتر از 40 هزار دلار سقوط کرد. اکنون که بیت‌کوین توانسته یک بار دیگر به کانال 50 هزار دلار وارد شود، این یک اتفاق چشمگیر برای این ارز دیجیتال است
در این میان، سهام‌های کریپتو نیز در روز دوشنبه با رشد قابل توجهی همراه شدند و سهام کوین‌بِیس، یک شرکت صرافی کریپتو، با رشد 4/9 درصدی همراه شد. همچنین سهام دو شرکت استخراج‌کننده بیت‌کوین موسوم به «رایِت پلتفرمز» و «ماراتن دیجیتال» به ترتیب با رشد 10/8 درصد و 11/9 درصد روبه‌رو شد. همچنین ارزش سهام شرکت نرم‌افزاری مایکرواستراتژی که یکی از خریداران اصلی بیت‌کوین محسوب می‌شود، 10/2 درصد رشد داشت.
به گزارش اکوایران، با رشد چشمگیر قیمت بیت‌کوین، اتریوم نیز از غافله جا نماند و توانست از سطح 2 هزار و 600 دلار عبور کند. قیمت اتریوم طی امروز بیش از 4 درصد افزایش یافت.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10531
اخبار مرتبط
نظرات شما