• شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 04 May 2024

  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 04 May 2024
بازار امروز دلار و سکه؛

قیمت سکه در یک قدمی کانال جدید

قیمت سکه امامی که روز گذشته کانال 33 میلیون تومان را از دست داده بود امروز و بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، به یک قدمی کانال 33 میلیون تومان رسید...

در معاملات امروز (چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش نسبت به‌روز کاری قبل به ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلار نیز با افزایش به نرخ ۳۹ هزار و ۸۶۴ تومان معامله می‌شود.
قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به‌روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۴۱۱ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۳ هزار و ۱۰۶ تومان رسیده است.
از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با کاهش قیمت نسبت به‌روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۶۸۶ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز با افزایش ۱۰ هزار و ۸۵۴ تومان است.
همچنین در صرافی ملی هم امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۴۹۱ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۵ هزار و ۷۶۳ تومان و قیمت فروش یورو ۴۶ هزار و ۴۱۱ تومان بوده است.
بااین‌حال در بازار، نرخ دلار امروز در هرات با ۵۵ هزار و ۸۵۰ تومان بازگشایی شد؛ اما در ادامه معاملات صعودی شد و تا ۵۶ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت. این در حالی است که روز قبل اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده با ۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شده بود.
همچنین قیمت تتر که در روز سه شنبه برخلاف سایر بازارها حرکت کرده بود، در روز چهارشنبه همچنان بر مدار افزایش بوده و وارد کانال 57 هزار تومان شد.
خبر «انتقال بدهی بابک زنجانی به خزانه بانک مرکزی» امروز هم توجه‌ها را به خود جلب کرد. در همین رابطه« قاسم رضائیان، رئیس اتاق بازرگانی گیلان » در گفت‌وگو با  «تسنیم» گفته  «قطعاً این موضوع در شرایط کنونی و روزهای پایانی سال تأثیر مثبتی بر توان مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی خواهد داشت و می‌تواند التهاب بازار را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهد، گواه این موضوع نیز کاهش قیمت دلار در ساعات اولیه انتشار این خبر بود که نویددهنده این است که واریز این مبلغ به خزانه بانک مرکزی نیز می‌تواند در روزهای آتی باعث تثبیت و آرامش بیشتری در بازار شود.
همچنین امروز اظهارات «داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه» توجه فعالان اقتصادی را به خود جلب کرد. منظور گفته «ما امسال بودجه را بدون کسری پشت سر می گذاریم البته منابع ما کامل تحقق پیدا نمی کند
به گزارش اقتصادنیوز،در کنار بازار ارز، قیمت اونس طلا امروز در حدود ۲۰۲۹ دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم آن‌طور که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۲ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید.
در کنار طلا ۱۸ عیار، قیمت سکه امامی امروز در سایت مذکور با 32 میلیون و 900 هزار تومان به فروش رسید. این در حالی است که روز قبل قیمت سکه با ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بسته شده بود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10619
اخبار مرتبط
نظرات شما