• سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024

  • سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024
در هفته دولت انجام می شود؛

افتتاح نیروگاه خورشیدی 30 مگاواتی مس شهربابک

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در سفر به استان کرمان و در جریان بازدید از نیروگاه خورشیدی مجتمع مس شهربابک از بهره‌برداری پروژه نیروگاه خورشیدی 30 مگاواتی این مجتمع در هفته دولت خبر داد...

دکتر حسین مدرس خیابانی اظهار کرد: یکی از مشکلات مهمی که امروز بخش تولید کشور با آن دست به گریبان است، بحث تامین انرژی است. خوشبختانه پروژه‌ای که همراه با نماینده محترم شهربابک، فرماندار محترم و سایر همکاران از آن بازدید کردیم، مجموعه نیروگاه خورشیدی 30 مگاواتی مجتمع مس شهربابک است که حدود 82 درصد پیشرفت فیزکی دارد. این نیروگاه کاملا پاک انشاالله در صورت بهره‌برداری نقش قابل توجهی در تامین برق مجتمع مس شهربابک خواهد داشت.
وی در رابطه با زمان بهره‌برداری این پروژه نیز گفت: طبق بررسی‌های میدانی که صورت گرفت، امیدواریم با همتی که پیمانکار محترم، مشاور محترم پروژه و مجری آن که شرکت مهندسی و توسعه صنایع ملی مس ایران هست، این پروژه حائز اهمیت تا هفته دولت سال جاری، به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تاکید براینکه استان کرمان به لحاظ کیفیت تابش نور خورشید جزو استان‌های توجیه‌پذیر برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است، افزود: شرکت ملی صنایع مس بنا دارد پس از اتمام این پروژه 30 مگاواتی، برای احداث نیروگاه 100 مگاواتی خورشیدی جدید در همین شهرستان شهربابک برنامه‌ریزی کند. البته عزیزان پیشنهاد دارند ظرفیت این نیروگاه جدید 150 مگاوات باشد و اجرای آن در دو فاز اول 100 مگاواتی و سپس 50 مگاواتی صورت پذیرد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه همه اقدامات برای احداث یک نیروگاه 100 مگاواتی خورشیدی انجام شده و به زودی زمین این پروژه تحویل خواهد شد تا شرکت ملی مس در شهربابک احداث دومین نیروگاه خورشیدی را نیز پایه‌ریزی کند. بی‌شک مجموع این 130 مگاوات برق تولیدی برای تامین بخش زیادی از برق مورد نیاز مجتمع مس شهر بابک کمک بسیار خوبی خواهد بود.
به گزارش مس پرس،مدرس خیابانی افزود: موضوع تامین انرژی برای بخش تولید کشور یک نیاز حیاتی است، لذا اگر مسئولان استانی و شهرستانی در بحث تامین زمین‌ مورد نیاز احداث نیروگاه‌های خورشیدی همراهی بیشتری کنند، کارهای بسیار بزرگی صورت خواهد گرفت. با این همه ما در تلاش هستیم، انشاالله با احداث این نیروگاه‌های خورشیدی بتوانیم انرژی مورد نیاز شرکت ملی صنایع مس ایران را تامین کنیم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11591
اخبار مرتبط
نظرات شما