• چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ -
  • 17 July 2024

  • چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ -
  • 17 July 2024
چرا بیت‌کوین صعودی شد؟

واکنش بازارها به ترور ترامپ

با ترور ناموفق ترامپ، حالا به عقیده تحلیلگران شانس این نامزد برای پیروزی در انتخابات آمریکا به‌شدت افزایش پیدا کرده و همین موضوع باعث شد بازارها واکنش مختلفی به این موضوع داشته باشند. بازار رمزارزها بزرگ‌ترین برنده این گمانه‌زنی‌ها بوده و استقبال خوبی از آن شد، درحالی که دلار و طلا بیشتر از فدرال رزرو تاثیر گرفتند...

بیت‌کوین روز دوشنبه پس از سوء قصد به جان دونالد ترامپ، صعودی شد. علت این امر این بود که معامله‌گران شانس پیروزی رئیس‌جمهور سابق در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر در آمریکا را بیشتر ارزیابی کردند. پس از مجروح شدن ترامپ از ناحیه گوش در جریان سوءقصد مردی مسلح در یک گردهمایی تبلیغاتی، قیمت بیت‌کوین بیش از 10 درصد افزایش یافت و به 63هزار و 595 دلار رسید که بالاترین سطح آن در دو هفته گذشته است. دونالد ترامپ جمهوری‌خواه به عنوان نامزد طرفدار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، زیرا بارها از ارزهای دیجیتال و صنعت استخراج حمایت کرده است.ترامپ همچنین در کمپین خود پرداخت‌ به واسطه رمزارزها را به رسمیت شناخته که این نخستین بار است که یک حزب سیاسی بزرگ ایالات‌متحده این موضوع را پذیرفته و همین موضوع هم امیدها برای خروج از سرکوب نظارتی فدرال رزرو در این صنعت را افزایش داده است.
جشن زیرمجموعه‌های بورسی ترامپ
پس از این ترور نافرجام، سهام شرکت رسانه‌های اجتماعی Truth ترامپ 31 درصد رشد داشت. گروه رسانه و فناوری ترامپ که زیان عملیاتی 98 میلیون دلاری را برای سه ماه منتهی به 31 مارس گزارش کرده بود، در همان ماه در ادغام با یک شرکت جدید به صورت عمومی عرضه شد و اخیرا هم در آستانه مناظره ترامپ و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه گذشته رشد قیمتی بالایی را تجربه کرد. جمهوری‌خواهان حامیان اصلی آزادی سلاح در آمریکا شناخته می‌شوند. به همین واسطه نیز شرکت‌های مرتبط با این موضوع هم رشد خوبی داشتند.
Geo Group و Core Civic که از اپراتورهای اصلی زندان‌ها در آمریکا شناخته می‌شوند‌ در بازگشایی بازارها در هفته جدید هرکدام به ترتیب 10 و 8 درصد رشد سهام را تجربه کردند. سهام سازندگان اسلحه در ایالات‌متحده نیز صعودی بود. Sturm Ruger & Co حدود 12 درصد و اسمیت و وسون برندز حدود 14.3 درصد رشد قیمتی را تجربه کردند.علت افزایش سهام شرکت‌های مرتبط با زندان‌ها این است که در صورت پیروزی ترامپ، قوانین در مرز سفت و سخت‌تر شده و در نتیجه دستگیری مهاجرین هم افزایش خواهد داشت که در نتیجه این موضوع، کار و کاسبی این دسته از شرکت‌ها رشد خواهد داشت.
افزایش احتمال تورم با ترامپ
برخی از تحلیلگران بر این عقیده‌اند که برخی سیاست‌های ترامپ مانند کاهش مالیات‌ها یا درگیری تجاری احتمالی با چین به افزایش تورم منجر خواهد شد و تورم رفتاری مشابه پیروزی او‌ در سال 2016 از خود نشان خواهد داد. در نتیجه این امر فدرال رزرو ناچار خواهد بود که با افزایش نرخ بهره با تورم مقابله کند. در نتیجه این موضوع هم اندکی فشار خرید در بازار اسناد خزانه ایالات‌متحده به وجود آمد که نتیجه آن افزایش تقریبی بازدهی این اوراق بود.اما در مقابل عده‌ای هم به دلایل ذکر شده طلا را به عنوان دارایی مناسب‌تری برگزیدند که در نتیجه آن طلا توانست از سطح 2420 دلار عبور کرده و به 2460 دلار برسد. اما نکته مهم در این خصوص این است که در شرایط کنونی، بازار دارایی‌های امن بیشترین تاثیر خود را از رفتار فدرال رزرو می‌پذیرد و عوامل این‌چنینی صرفا فشارهایی گذرا دارند. عامل اصلی رشد طلا در روزهای اخیر، افزایش شانس کاهش نرخ بهره در سپتامبر بوده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11659
اخبار مرتبط
نظرات شما