• دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 02 September 2024

  • دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 02 September 2024
در کارگروه توسعه صادرات استان بررسی شد؛

افزایش صادرات کرمان به هند و پاکستان

در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رایزن‌های بازرگانی ایران در هند و پاکستان، مسائل و مشکلات در مسیر افزایش صادرات استان کرمان بررسی شد...

جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با موضوع بازارهای صادراتی کشورهای هند و پاکستان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان و دیگر اعضای کارگروه برگزار شد.
همچنین در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رایزن‌های بازرگانی ایران در هند و پاکستان، مسائل و مشکلات در مسیر افزایش صادرات استان بررسی شد.
امیر حسن‌زاده به نقش بسزای کارگروه توسعه صادرات استان در افزایش میزان صادرات استان اشاره کرد و گفت: جلسات و تصمیمات این کارگروه باید به صورت جدی دنبال شود.
معاون اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: با توجه به وجود مواد معدنی بیشماری که در استان وجود دارد، باید در زمینه صادرات مواد معدنی و نیز ایجاد زنجیره ارزش و صادرات محصولات نهایی به کشورهای هند و پاکستان کارهای بیشتر و بزرگتری انجام گیرد.
حسن‌زاده تاکید کرد: تولیداتی که در حوزه‌های مختلف در استان انجام می‌گیرد باید با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا انجام گیرد تا بتواند محصول نهایی صادرات محور  را به بازار ارائه و نقش استان را در صادرات افزایش دهد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، وی گفت: شرکت‌های تولیدی و کشاورزی استان باید با همکاری یکدیگر و در قالب یک تیم و با هماهنگی با مراکز اقتصادی استان در نمایشگاه‌های خارجی شرکت کنند.
در این جلسه همچنین مقرر شد، ذیل کارگروه توسعه صادرات کمیته‌هایی تخصصی برای کشورهای پاکستان و هند ایجاد شود تا زمینه‌ها و فرصت‌های صادراتی شناسایی و در جهت رفع موانع برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/12036
اخبار مرتبط
نظرات شما