• سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 17 September 2024

  • سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 17 September 2024
صاحبان خودروهای اسقاطی به خط شدند؛

اتفاق خوش برای خودروهای فرسوده

سرعت اسقاط خودروهای فرسوده افزایش یافت. رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت حدود 134 هزار نفر از صاحبان خودروهای فرسوده در سامانه اسقاط خودرو نام نویسی کردند...

آن طور که محمود مشهدی شریف گفت از تعداد خودروی ثبت شده در سامانه تا کنون حول و حوش 121 هزار دستگاه انواع خودروی مراحل را طی کرده اند.
به نظر می رسد روند نام نویسی برای اسقاط خودروهای فرسوده همزمان با آغاز اولین طرح فروش ایران خودرو بعد از حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو سرعت بیشتری گرفته است.
ایران خودرویی ها در دور جدید فروش محصولات خود قصد کردند تا حدود 117 هزار دستگاه از محصولات خود را روانه بازار کنند.
این طرح فروش علاوه بر متقاضیان عادی در دسترس افراد مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین صاحبان خودروهای فرسوده قرار گرفت.
براساس برنامه ریزی های پیشین سهم مادران دارای دو فرزند 50 درصد از تیراژ عرضه خواهد بود. متقاضیان عادی می توانند 30 درصد از خودروهای عرضه شده را در اختیار بگیرند. الباقی تیراژ عرضه یعنی 20 درصد هم سهم متقاضیانی است که دارای خودروی فرسوده هستند.
با توجه به تیراژ کل عرضه سهم متقاضیان عادی حول و حوش 23 هزار دستگاه بود. با توجه به حجم خودروهای اسقاطی که در جاده ها و خیابان های تردد می کنند به نظر می رسد بخش عمده ای از صاحبان خودروهای فرسوده برای اینکه شانس خود را برای در اختیار گرفتن خودرو از مسیر طرح فروش ایران خودرو بیازمایند در سامانه اسقاط خودروهای فرسوده نام نویسی کردند.
برگزاری طرح های همانند طرح فروش ایران خودرو باعث خواهد شد تا صاحبان خودروهای اسقاطی شانس خود را برای جایگزینی خودروی در اختیار خود با یک محصول نو آزمایش کنند.    
درست است که سهم صاحبان خودروهای فرسوده از طرح های فروش از دو دسته متقاضی دیگر کمتر است اما با توجه به تیراژ عرضه و تعداد متقاضیان شانس آنها از مادران دارای دو فرزند و همچنین متقاضیان عادی بیشتر است.
براساس آخرین طرح فروش ایران خودرو تنها دو درصد متقاضیان عادی ثبت نام کننده به خودروهای عرضه شده در فروش ایران خودرو دسترسی داشتند. حول و حوش 6 درصد  از مادران دارای دو فرزند و بیشتر شانس در اختیار گرفتن خودروهای عرضه شده را پیدا کردند. اما با توجه به تعداد متقاضیان خودروهای فرسوده، 10 درصد آنها امکان داشتند تا خودروی مورد نظر خود را به دست بیاورند.
به گزارش اکو ایران،مسیر دیگری که به اسقاط خودروهای فروسده کمک می کند عریض شدن جاده واردات خودرو است. باید منتظر ماند و دید روند اسقاط خودروهای فرسوده چه سمت و سویی به خود می گیرد؟
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/12097
اخبار مرتبط
نظرات شما