• سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 17 September 2024

  • سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ -
  • 17 September 2024
معاون اکتشافات و توسعه معدنی شرکت مس خبر داد؛

افزایش 1/7 برابری ذخایر قطعی میدوک

عضو هیأت مدیره و معاون اکتشافات و توسعه معدنی شرکت ملی صنایع مس گفت: حفر حدود 90 هزار متر گمانه اکتشافی در معدن مس میدوک منجر به افزایش حدود 1.7 برابری ذخایر زمین شناسی این معدن شده است...

شهریار متوکل درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: گسترش اکتشافات زیرسطحی در سال‌های اخیر در معدن مس میدوک در قالب فاز سوم حفاری‌های اکتشافی توسعه‌ای و حفاری‌های منطبق بر شبکه اکتشافی و حفر حدود90 هزار متر گمانه اکتشافی منجر به افزایش ذخایر زمین‌شناسی قطعی این معدن شده است.
وی افزود: با توسعه عملیات حفاری اکتشافی در معدن مس میدوک انتظار می‌رود روند رو به افزایش ذخایر زمین‌شناسی قطعی این معدن ادامه یابد.
عضو هیأت مدیره و معاون اکتشافات و توسعه معدنی شرکت ملی صنایع مس تصیرح کرد: از مجموع قریب به یک میلیارد تن منابع زمین‌شناسی قطعی و احتمالی معدن میدوک، ذخیره زمین‌شناسی قطعی (رده اندازه‌گیری‌شده) این معدن با در نظر گرفتن آستانه عیاری 0.2 درصد مس پس از بررسی و تأیید در کمیسیون تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش یافته است.
وی ادامه داد: ذخیره زمین‌شناسی قطعی معدن میدوک با افزایش حدود 1.7 برابری (2/66 درصدی) از میزان 441 میلیون تن با متوسط عیار 0.69 درصد مس مندرج در پروانه بهره‌برداری، به 733.5 میلیون تن با متوسط عیار 0.71 درصد مس افزایش یافته است.
متوکل با بیان اینکه ذخیره زمین‌شناسی قطعی معدن میدوک 292.5 میلیون تن افزایش داشته است، تاکید کرد: این اتفاق باعث افزایش میزان ذخیره قابل استخراج معدن شده است که انشالله تأثیر قابل ملاحظه‌ای در طرح گسترش و افزایش تولید این معدن خواهد داشت.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/12146
اخبار مرتبط
نظرات شما