• جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ -
  • 27 September 2024

  • جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ -
  • 27 September 2024
همزمان با بزرگداشت روز صادرات؛

«کرمان اکسپو» برگزار می شود

رئیس اتاق کرمان گفت: نمایشگاه کرمان اکسپو با هدف معرفی توانمندی های صادراتی استان کرمان همزمان با برگزاری بزرگداشت روز صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استانی و برگزاری پنل های تخصصی حوزه صادرات، در دی ماه سال جاری توسط اتاق کرمان برگزار می شود...

سیدمهدی طبیب زاده، در نشست کمیته برگزاری این رویدادها افزود: پرداختن به مسائل مختلف حوزه صادرات حیاتی ترین ماموریت اتاق کرمان است زیرا اگر صادرات رونق یابد بهره وری و استفاده از تکنولوژی نیز افزایش می یابد و سایر بخش ها در مسیر توسعه استان بهتر پیش می روند. وی با تاکید بر اینکه اساسی ترین راهبرد اتاق کرمان صادرات محور بودن کالاهاست، ادامه داد: برگزاری بزرگداشت روز صادرات و پنل های تخصصی جانبی آن و همچنین نمایشگاه کرمان اکسپو می تواند امیدواری و تشویق بیشتری در بین فعالان اقتصادی به ویژه صادرکنندگان ایجاد کند و توانمندی های صادراتی استان را نیز به نمایش بگذارد.
رئیس اتاق کرمان بیان کرد: برای این رویداد میهمانان خارجی از جمله رایزنان بازرگانی، سفرا، صادرکنندگان و افراد تاثیرگذار در صادرات استان را دعوت خواهیم کرد و برنامه های پیش بینی شده را در بهترین سطح و با کیفیت بالا برگزار می کنیم. طبیب زاده، تصریح کرد: قصد داریم در برنامه ای میان مدت در ارائه پیشنهاد به سازمان توسعه تجارت ایران، روند برگزاری بزرگداشت روز صادرات و انتخاب صادرکنندگان نمونه را تغییر دهیم به طوری که معیارهای مدنظر برای انتخاب صادرکننده نمونه و سیاست های تشویقی بازنگری و حل اساسی مشکلات حوزه صادرات انجام شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،وی با بیان اینکه می توان صادرات استان کرمان را از سه میلیارد دلار به 10 میلیارد دلار رساند، اظهار کرد: در نشست چند روز گذشته با وزیر اقتصاد بیان کردیم که سیاست های بانک مرکزی در رابطه با صادرات به بن بست رسیده و صادرکنندگان واقعی از این مسیر خارج شده اند و صادرات واقعی صورت نمی گیرد. طبیب زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر امیدواری برای حل مشکلات صادرات و رفع تعهدات ارزی نسبت به گذشته بیشتر شده و باید ببینیم دولت در عمل چه اقداماتی را انجام می دهد.
گفتنی است در این نشست روسای کمیسیون های توسعه صادرات، واردات و تجارت داخلی، صنعت و کشاورزی اتاق کرمان نیز حضور داشتند و به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در رابطه با برگزاری این رویداد مهم پرداختند. در بزرگداشت روز صادرات از صادرکنندگان نمونه استانی در سال های 1401 و 1402 تجلیل به عمل می آید.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/12236
اخبار مرتبط
نظرات شما