• دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 06 May 2024

  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 06 May 2024
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان،خبر داد

بهره برداری از 464 پروژه در حوزه فعالیت برق جنوب کرمان

اقتصاد کرمان:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان همزمان با هفته دولت در یک نشست خبری به تشریح آخرین دستاوردها در حوزه عملیاتی این شرکت پرداخت؛این گزارش آنجا اهمیت می یابد که «برق جنوب» با وجود گستردگی منطقه تحت پوشش و چالش ها و محدودیت هایی که در این مناطق با آنها روبروست موفق به ارایه کارنامه کاری شده که نکات برجسته فراوانی دارد.

مهندس مهدوی نیا به تشریح برنامه های برق جنوب در هفته دولت پرداخت و افزود: بهره برداری از 464 پروژه با جمع سرمایه گذاری 671 میلیارد ریال در هفته دولت در دستور کار شرکت توزیع برق جنوب استان قرار دارد و با اختصاص ۱۱۴ میلیارد ریال اعتبار 28 روستای فاقد برق نیز برای اولین بار از نعمت برق بهره مند می شوند. به گفته مهندس مهدوی نیا تامین برق متقاضیان با ۲۱۵ میلیارد ریال، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌ها با ۲۷۲ میلیارد ریال و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی بخش خصوصی با اعتبار۷۰ میلیارد ریال،بخش دیگری از برنامه های برق جنوب در هفته دولت خواهد بود.
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان در پاسخ به سوال «اقتصاد کرمان» جمع سرمایه گذاری دوره اخیر فعالیت شرکت را 680 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تنها در سال گذشته 166 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه فعالیت شرکت داشته ایم که رقم قابل ملاحظه ای در مقایسه با سایر شرکت های توزیع و شمار زیادی از دستگاه های اجرایی است در حالی که از فروش انشعاب به عنوان اصلی ترین منبع درآمدی شرکت 34 میلیارد تومان درآمد داشته ایم و بخش اصلی تامین این منابع با استفاده از فرصت های قانونی بودجه،استفاده از ظرفیت بخش خصوصی،عوارض،کاهش هزینه های جاری و فروش لوازم اسقاطی انجام شده است.    
وی با یادآوری اینکه شرکت توزیع برق جنوب، پوشش 16 شهرستان از مجموع شهرستان های استان کرمان و 584 هزار مشترک را در وسعتی حدود 95 هزار کیلیومتر مربع را بر عهده دارد،تصریح کرد: طبیعتا راهبری و مدیریت شبکه ای با این وسعت، کار ساده ای نیست و با چالش های زیادی روبرو است که با تعریف نقشه استراتژیک شرکت سعی کرده ایم بر هر مانع و محدودیتی در این مسیر فایق آییم و بتوانیم اهداف تعیین شده توسعه ای شرکت را محقق سازیم.
 مهندس عبدالوحید مهدوی نیا افزود: ترسیم «نقشه استراتژیک شرکت» نقش موثری در بهبود خدمات،کاهش خاموشی ها ،پاسخگویی به مردم و کاستن از تلفات و هزینه ها در مسیر پیشبرد فعالیت ها تاکنون داشته است.
وی گفت:در یک فرآیند چندساله در دوره مدیریت فعلی شرکت، کاهش و عدم مراجعه حضوری مشترکان در دستور کار قرار گرفت تا به توان امروز در مورد ارایه خدمات و پاسخگویی به مشترکان خود در هر نقطه از استان و در هر ساعتی از شبانه روز دست پیدا کنیم.
وی تاکید کرد: با روش ها و فرآیندهای قدیمی نمی توان پاسخ مناسبی به مسایل داد بر همین اساس و با درک این موضوع،در بازنگری فرآیندها در توزیع برق جنوب استان،کاهش زمان و هزینه،ساده سازی،چابک سازی،حذف کارکردهای موازی،مقررات زدایی و یکپارچه کردن دیتای موجود،مورد تاکید قرار گرفت و محقق شد که اقدام موثری در راستای تحقق دولت الکترونیک است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان یادآور شد:برای تحقق هر تحولی به دیتای قابل استناد نیاز هست که هر برنامه مبتنی بر آن قطعا نتیجه بخش خواهد بود و بر همین اساس در توزیع برق جنوب،گردآوری اطلاعات برپایه سیستم جی آی اس تا سطح مشترک اجرایی شده است.
مهندس مهدوی نیا تصریح کرد:دیتای فراهم شده این امکان را به شرکت داده تا به صورت مداوم ولتاژ مشترکین بررسی و نسبت به رفع افت ولتاژ اقدام شود و از سوی دیگر سرمایه گذاری های شرکت را هم هدفمند و موثر کرده است.
وی افزود:مزیت دیگر در اختیار داشتن دیتای مورد اشاره،اطلاع رسانی خاموشی هاست که کمپین تماس با مشترکان حساس در مورد خاموشی ها هم در همین راستا شکل گرفته است.
وی بیان کرد:از طریق پرتال شرکت و نصب اپلیکیشن هم آمادگی ارایه همه خدمات مورد نیاز به جامعه هدف خود در سراسر استان را داریم.
مهندس مهدوی نیا در نشست خبری با بیان اینکه بر امور 16 شهرستان تحت پوشش نظارت کامل و بلادرنگ داریم، به ارایه گزارشی از عملکرد شرکت در دوره اخیر مدیریتی شرکت از سال 92 پرداخت و افزود: در این دوره 160 هزار مشترک جدید به مجموعه تحت پوشش شرکت افزوده شده است،6 هزار و 245 واحد مسکن مهر برقدار شده، 487 روستای فاقد برق برقدار شده اند و برق 33 روستا از طریق انرژی خورشیدی تامین شده است.وی از تولید 70 مگاوات انرژی خورشیدی در سطح استان خبر داد و افزود:در زمینه احداث نیروگاه های فتوولتاییک و استفاده از انرژی خورشیدی به مقام دوم در بین شرکت های توزیع کشور دست یافته ایم.
وی اظهار داشت: تاکنون برق رسانی به 925 روستا انجام شده و 15 هزار و 448 مشترک روستایی به شبکه وصل شده اند که بر همین اساس در این زمینه در 2 سال رتبه دوم و در سال 98 رتبه اول کشور را در میان شرکت های توزیع کشور به خود اختصاص داده ایم.
وی گفت: در زمینه مسکن مهر تمام مجموعه های بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی را پوشش داده ایم  و از آنجا که بخش قابل توجهی از حوزه عملیاتی شرکت حوزه کشاورزی است با وجود همه محدودیت ها 3168 پمپ کشاورزی را نیز برقدار کرده ایم که از منافع آن کشاورزان استان  بهره مند شده اند.
مهندس مهدوی نیا ادامه داد: نصب 10 هزار و 429 کنتور هوشمند و رصد مدیریت مصرف برق مشترکان اداری،کشاورزی و صنعتی هم اقدام دیگری است که تا پوشش صددرصدی در این زمینه تداوم خواهد یافت.
  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب از موفقیت شرکت در زمینه رفع افت ولتاژ با نصب دستگاه ها و تجهیزات جدید و ترانسفورماتورهای افزاینده سخن گفت و افزود: راه اندازی خط گرم در امور توزیع شهرستان های جنوبی تحت پوشش برق جنوب همگام با مراکز کلانشهرهای کشور اقدام مهم دیگری بوده که با توجه به گرمای هوا و شرایط خاص اقلیمی این شهرستانها، یک ضرورت بود.وی افزود:در همین حال برای مقاوم سازی شبکه بیش از 17 هزار پایه بتنی را در مناطق در معرض سیل و طوفان مقاوم سازی کرده ایم که به تاب آوری بیشتر شبکه منجر شده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2334
گالری عکس
اخبار مرتبط
نظرات شما