• دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024

  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 13 May 2024
در نشست مشترک مدیران دانشگاه شهید باهنر و مس سرچشمه، تاکید شد

تعامل «دانشگاه» و «صنعت» یک ضرورت است

نشست هماهنگی برای گسترش همکاری‌های علمی پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان و مدیران شرکت مس سرچشمه برگزار شد. دکتر محمد علی طاهر رئیس دانشگاه شهید باهنر در این نشست گفت: تعامل بین دانشگاه و صنعت یک ضرورت است، تعامل بین دانشگاه و صنعت باید دو طرفه باشد هرچه زمان می‌گذرد احساس دانشگاه به صنعت و همین طور صنعت به دانشگاه نمودارتر می‌شود.

وی افزود: دانشگاه‌ها به جهت عرضه محور بودن در چند دهه گذشته مورد توجه صنعت قرار گرفته و نیز پاسخگویی دانشگاه‌ها و تعهد درونی آن به حل مسائل صنعتی بیش از پیش اعتبار و ارزش پیدا است.
دکتر طاهر تصریح کرد: امروزه دایره ذی‌نفعان و مشتریان دانشگاه نسبت به گذشته توسعه و تقویت بیشتری یافته است.
رئیس دانشگاه‌های معین استان کرمان تاکید کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت دو جانبه است، از یک سو، صنعت به منابع دانشی موجود در دانشگاه‌ها و دسترسی به نتایج آخرین تحقیقات انجام شده برای حل مسائل فنی و بهبود نیازمند است و از سوی دیگر، دانشگاه‌ها نیزبه منابع مالی موسسات، تجربه‌ها و مکانی برای پیاده‌سازی طرح‌ها و ایده‌ها نیازمندند.
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: تعامل دانشگاه و صنعت می‌تواند از طریق تأمین سرمایه از طرف صنعت و تولید علم از طرف دانشگاه به ارتقای پژوهش‌ها و اختراعات و فناوری منجر شود.
دکتر طاهر افزود: تعامل بین دانشگاه و صنعت در بخش مس می‌تواند انتقال دانش را تسهیل کند و موجب تحریک تولید دانش و فناوری‌های جدید شود.
 دکتر رضا قنبرپور مدیر امور پژوهشی دانشگاه گفت: مایۀ افتخار دانشگاه شهید باهنر کرمان است که میزبان مدیران مجموعه فعال در استان کرمان و کشور در سطح بین‌الملل هستیم.
دکتر هادی ثمره صلواتی‌ پور مدیر امور فناوری، ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه در خصوص پتانسیل‌ها و دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه توضیحاتی را ارائه کرد.
در ادامه جلسه به نقطه نظرات اعضای هیأت علمی و مدیران شرکت مس سرچشمه در خصوص طرح‌های پژوهشی، موانع و مشکلات آن پرداخته شد.
گفتنی است در حاشیه این نشست، مدیران شرکت مس سرچشمه از آزمایشگاه مرکزی و بخش شیمی دانشگاه، بازدید کردند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3460
اخبار مرتبط
نظرات شما