• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
در شورای مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان مطرح شد

پیگیری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد مازاد کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه تاکنون هشت هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان وصول اعتبارات از این استان بوده است گفت: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مازاد درآمد این استان است که برگشت این اعتبارات به کرمان پیگیری می‌شود.

جعفر رودری در نشست شورای مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: مازاد مجموع درآمد سال جاری استان کرمان ۹ هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان در بخش درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی بوده و مصوب هفت ماهه امسال نیز پنج هزار و ۸۰۵ میلیارد تومان می‌شود.
وی اظهار داشت: برگشت مازاد مالیات براساس مکاتبه استانداری کرمان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از محل سازمان برنامه و بودجه پیگیری شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: با تاکید رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، احتمال برگشت این بودجه وجود دارد اما سازوکار برگشت آن روشن نیست.
وی تصریح کرد: فقط پنج میلیون به استان کرمان اختصاص یافت که آن هم برای ای انست که سرفصل بسته نشود و با پیگیری نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی می‌تواند محقق شود.
حدود ۵۵۰ میلیارد تومان به کرمان تخصیص یافت
رودری در بخش دیگری از سخنانش گفت: آخرین عدد ابلاغی برای ۳۲ دستگاه مشمول بودجه ای استان کرمان ۹۸۱.۴ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۵۴۹ میلیارد تومان تخصیص یافته و در این بخش پرداخت های خزانه بروز است.
وی ادامه داد: میزان سه هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی تملک دارایی سرمایه‌ای استان کرمان بوده که ۴۱.۷ درصد آن تخصیص یافته که این رقم باتوجه به وضعیت بودجه کل کشور قابل قبول است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: همچنین ۲۵ درصد از اعتبار متوازن استان کرمان تخصیص یافته که نسبت به سال‌های گذشته وضعیت خوبی داریم.
وی یادآور شد: بیش از ۹۳ درصد از موافقت نامه‌های دستگاه های اجرایی استان کرمان مبادله شده و فقط با یک دستگاه مشکل داریم که در این خصوص باید با نهاد ملی هماهنگ شود.
وی افزود: در صورت به نتیجه نرسیدن به موجب قانون دستورالعمل بودجه این اجازه را داده که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان یک طرفه آن را مبادله کند.
رودری بیان داشت: فرصت قانونی برای مبادله موافقت نامه ها ۳۱ شهریورماه امسال بوده، چند مورد باقی مانده که اقلام کلانی نیستند، مربوط به چند دستگاه بوده است که ضرورت پیگیری وجود دارد.
۹ درصد نقدینگی به استان کرمان تخصیص یافت
وی اضافه کرد: در جذب اعتبارات سال گذشته را پشت سر گذاشتیم و اعتبارات نقدی خزانه در همه استان ها تخصیص داده شده اما نقدینگی واصل نشده که به علت محدودیت اعتباری دولت است.
رودری عنوان کرد: اصلی‌ترین مطالبه مدیران نیز همین مساله است که در سطح ملی برای اجرای قراردادها پیگیری می‌شود.
وی گفت: دولت برخی اعتبارات نقدی را تخصیص داده اما پول به خزانه نیامده و در این زمینه از مجموع یکهزار و ۳۳۷.۳ میلیارد تومان سهم استان فقط ۱۲۰ میلیارد تومان معادل ۹ درصد به این استان آمده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ابراز داشت: همچنین در این بخش در حوزه دستگاه های استانی تحرک بیشتری لازم است، موافقت نامه‌ها مبادله و قراردادها منعقد و زمینه برای جذب بودجه فراهم است.
۲۴ میلیارد تومان تهاتر شد
وی با اشاره به اسناد تهاتر استان نیز گفت: ظرفیت های قانون بودجه در حوزه مالیاتی ۷۶ طرح با اعتبار ۱۷۶ میلیارد تومان به تهران ارسال شده که از این میزان ۲۴ میلیارد تخصیص یافته و در این بخش نیاز به پیگیری دستگاه‌های مربوطه دارد و بخش مربوط به سازمان برنامه و بودجه در رقم کشوری پنج‌هزار میلیارد تومان بوده است.
وی افزود: اسناد نوع دوم نیز ۳۵ هزار میلیارد تومان سهمیه کشوری است که به دستگاه ها ابلاغ شده لذا به عنوان بخشی از کار در دستور کار مدیران قرار گیرد.
همچنین در این نشست طرح منظومه های روستایی شهرستان کوهبنان ارائه شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3986
اخبار مرتبط
نظرات شما