• یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024

  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024
در مجمع عمومی سالیانه رقم خورد؛

تصویب افزایش‌سرمایه میدکو به 14هزار میلیارد تومان

اقتصاد کرمان: مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) در حالی برگزار شد که در کنار تصویب افزایش سرمایه این هلدینگ به 14 هزار میلیارد تومان، منحنی دوم توسعه میدکو در مسیر ارزش‌آفرینی مداوم نیز تشریح شد.

این مجمع با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، نماینده سازمان حسابرسی و نماینده سازمان بورس برگزار شد.
3 شرکت میدکو بورسی می‌شوند
مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد میدکو گفت: از زیرمجموعه‌های میدکو سه شرکت فولاد سیرجان ایرانیان،‌ فروسیلس غرب پارس، شرکت فولاد زرند ایرانیان در آستانه بورسی شدن هستند.
دکتر علی‌اصغر پورمند، در مجمع عمومی این شرکت، عنوان کرد: ایران دارای ذخایر مس بسیاری است که کمربند اصلی آن در استان‌های آذربایجان، سمنان، سیستان و بلوچستان و کرمان متمرکز است.
پورمند افزود: با توجه به حضور شرکت مس در آذربایجان، میدکو فعالیتش در حوزه مس را در استان کرمان قرار داده که به ذخایر قابل توجهی رسیده‌ایم و در سایر استان‌ها هم فعالیت اکتشافی در حال انجام داریم.همچنین در منحنی دوم توسعه میدکو،اقداماتی در رابطه با حضور میدکو در آذربایجان برای ذخایر معدنی مس صورت خواهیم داد.
مدیرعامل هلدینگ میدکو بیان کرد: با توجه به وجود معادن در مرکز کشور، تصمیم گرفتیم واحدها در کنار معادن احداث شوند.
وی با اشاره به اینکه میدکو برای تامین آب به ذخایر زیرزمینی متکی نیست، ادامه داد: بر اساس قرارداد با سازمان آب منطقه‌ای کرمان، قرار است از فاضلاب شهرهای استان کرمان برای تامین آب صنایع معدنی استفاده کنیم که این پروژه پیشرفت قابل توجهی داشته که بر این اساس 30 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز کارخانه‌های میدکو از فاضلاب تامین شود.
به گفته‌ی پورمند، ‌میدکو برای پروژه‌های خود از پیوست زیست‌محیطی بهره می‌برد برای نمونه طرحی در دستور کار داریم که طبق آن از نیتروژن به جای آب برای خنک کردن کک استفاده شود.
مدیرعامل هلدینگ میدکو با اشاره به این‌که میدکو برنامه قطعی افزایش سرمایه را دارد، افزود: در مجمع فوق‌العاده‌ای که بعد از مجمع عادی برگزار می‌شود، در خصوص افزایش سرمایه تصمیم‌گیری خواهد شد.
وی تاکید کرد: جوان‌سازی در میدکو از چند سال قبل آغاز شده و اکنون این جوانان در راس کار شرکت‌ها هستند که در کارگروه منحنی دوم حضور دارند.
پورمند خاطر نشان کرد: دسترسی به ماده اولیه، گاز و آب برای پروژه‌ها مهم هستند که این امر با مطالعات صورت گرفته در کارگروه بررسی شدند به طور مثال تمام مناطق کشور از نظر آب مورد بررسی قرار گرفتند. نحوه اجرای پروژه‌ها نیز مهم هستند و تجربیات دور اول نیز به ما کمک کرده است. ضمن اینکه منحنی دوم میدکو را جوانان اداره می‌کنند.
مدیرعامل هلدینگ میدکو با اشاره به تاسیس شرکت فرتاک گفت: فعالیت‌ها باید به سمت دانش‌بنیان بودن بروند بر همین اساس حدود ۳ سال گذشته به منظور هدایت فعالیت‌ها به سمت دانش‌بنیان، این شرکت تاسیس شد
وی ادامه داد :سه شرکت از هلدینگ میدکو در برنامه حضور در بورس قرار دارند که فولادزرند ایرانیان، فولاد سیرجان ایران و فروسیلیس در برنامه هستند که شرکت فروسیلیس احتمالا از سایر شرکت‌ها زودتر در لیست عرضه قرار خواهد گرفت.
دکتر قاسمی، رئیس هیئت مدیره هلدینگ میدکو نیز در ادامه عنوان کرد: در منحنی دوم قرار است تولید فولاد میدکو از چهار میلیون تن کنونی به 10 میلیون تن افزایش یابد. ضمن اینکه در مس نیز افزایش ظرفیت و تولید 600 درصدی را در دستور کار قرار داده‌ایم.
قاسمی افزود: فولاد و مس جزو فلزات استراتژیک هستند و در تلاش هستیم در یک رقابت برابر با شرکت‌های فعال در این عرصه، ظرفیت تولید خود را افزایش دهیم.
در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه هلدینگ میدکو صورت‌های مالی منتهی به 29 اسفند 1400 به تصویب سهامداران رسید و روزنامه‌ اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد. سود شرکت اصلی 41 هزار میلیارد ریال بوده که 40 هزار و 200 میلیارد ریال سود معادل 670 ریال به ازای هر سهم میان سهامداران توزیع شد.
همچنین مجمع عمومی فوق‌العاده هلدینگ میدکو به منظور افزایش سرمایه میدکو از 60 هزار میلیارد ریال به 200 هزار میلیارد ریال و با حضور 96 درصدی سهامداران و اعضای هیئت رئیسه رسمیت یافت. در پایان این مجمع فوق‌العاده، سهامداران با افزایش سرمایه دو مرحله‌ای موافقت کردند و طی آن، شرکت در مرحله اول سرمایه خود را از 60 هزار میلیارد ریال کنونی به 140 هزار میلیارد ریال افزایش خواهد داد و در مرحله دوم، هیئت مدیره این اختیار را دارد که سرمایه شرکت را با موافقت سهامداران از 140 هزار میلیارد ریال به 200 هزار میلیارد ریال طی یک سال آینده افزایش دهد.
پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست ساخت میدکو

برنامه‌ریزی،‌ توسعه و تکنولوژی در شرکت میدکو

اهداف عملیاتی پروژه‌های توسعه
راه‌اندازی پروژه‌های:
نیروگاه برق بوتیا
کارخانه تولید شمش منیزیم
دیواترینگ مجتمع کنسانتره و گندله زرند
درایر کنسانتره زرند
پیشبرد حداکثری پروژه‌های:
جمع‌آوری و تصفیۀپساب شهر کرمان و زرند
مجتمع مس چاه فیروزه
تجهیز معادن زغالسنگ خمرود و طبس
کارخانه احیاء مستقیم2 بردسیر
توسعه پالایشگاه قطران زرند
منحنی دوم توسعه میدکو مبین برنامه‌های تثبیت و توسعه شرکت برای ادامه مسیر موفقیت و ثروت‌آفرینی است.
مهمترین طرح‌های در دست مطالعه و برنامه‌ریزی میدکو به شرح زیر است:

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4274
اخبار مرتبط
نظرات شما