• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
تدوین دستورالعمل استفاده از معافیت‌های مالیاتی؛

حمایت مالیاتی از شرکت‌های دانش بنیان کرمان

در نشست تجمیعی کمیته تسهیل کسب و کار، اشتغال آفرینی و حمایت قضایی استان، مقرر شد دستورالعمل مربوط به تبصره "س" ماده 31 قانون تسهیل و رفع موانع تولید با موضوع استفاده شرکت های دانش بنیان و فناور از معافیت های مالیاتی در استان کرمان تهیه شود.

دبیر اجرایی مرکز کسب و کار اتاق کرمان در این نشست گزارشی از روند پیگیری و میزان پیشرفت فعالیت های کمیته ارائه کرد. عباس عسجدی گفت: بر اساس مصوبات نشست گذشته، برای اجرایی شدن سه مصوبه، نیازمند پیگیری در سطح ملی هستیم. وی افزایش فرصت تکمیل مدارک برای دریافت تسهیلات، تعیین امین بانک و سرعت بخشیدن در ارزش گذاری شرکت های دانش بنیان را از جمله این مصوبات عنوان کرد. عسجدی، همچنین از توافق اولیه برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه به شرکت های دانش بنیان  با یکی از بانک های استان خبر داد.
دبیر کمیته تسهیل کسب و کار در ادامه امضای تفاهم نامه اتاق کرمان با دادگستری کل استان در آبان ماه سال جاری و ایجاد مرکز نوآوری و توسعه کسب و کار اتاق با همکاری دانشگاه شهید باهنر در آینده ای نزدیک را از دیگر اقدامات اجرایی اتاق کرمان در راستای تحقق اهداف شعار سال 1401 عنوان کرد. وی اظهار کرد: با حضور دستگاه های مرتبط، زیر کمیته ای برای بررسی نحوه استفاده از معافیت تبصره "س" ماده 31 قانون تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل و شیوه نامه ای برای اجرای آن تهیه خواهد شد تا بتوان از این ظرفیت برای استفاده شرکت های دانش بنیان بهره برداری کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،گفتنی است در ادامه این جلسه سامانه اطلس سرمایه گذاری معرفی و به صورت آنلاین روش استفاده از آن شرح داده شد و معاون اداره کل امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان سازمان صمت و شورای هماهنگی بانک های استان نیز نظرات خود را در خصوص موارد مطرح شده، بیان کردند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5064
اخبار مرتبط
نظرات شما