• یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024

  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024
از سیمان سبک حفاری چاه گاز و نفت رونمایی شد؛

دستاورد دانش‌بنیان «گروه صنایع سیمان کرمان»

آیین رونمایی از سیمان سبک حفاری چاه گاز و نفت «گروه صنایع سیمان کرمان» به عنوان دستاورد ملی و دانش‌بنیان دیگری از این گروه صنعتی، با حضور عزیزیان مدیرعامل گروه توسعه ملی ،فرمانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری وتوسعه صنایع سیمان (سیدکو)، فداکار استاندار کرمان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کرمان برگزار شد...

اقتصاد کرمان: در روزهایی که کار صنایع بزرگ و کوچک ایران در سایه مشکلات و موانع متعدد گره خورده، «گروه صنایع سیمان کرمان» به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و صاحب‌نام‌ترین برندهای صنعتی کرمان و ایران با راهبری صحیح و به اتکای توان کارشناسان و متخصصان داخلی، مسیر توسعه‌ای خود را با شتاب افزونتر از همیشه در حال طی کردن است و در هر فرصتی از یک دستاورد ملی و دانش‌بنیان، رونمایی می‌نماید.
گزارش «اقتصاد کرمان» می‌افزاید: همه این دستاوردها و تلاش‌ها، حول «مرکز تحقیقات بتن و سیمان گروه صنایع سیمان کرمان» به عنوان یکی از پیشروترین مراکز تحقیقاتی این صنعت در کشور شکل گرفته که در مسیر فعالیت خود، علاوه بر افتخارآفرینی برای صنعت استان کرمان، نقش ارزنده و موثری در انجام تحقیقات کاربردی داشته تا در ادامه از خروج میلیون‌ها دلار ارز به صورت سالانه از کشور جلوگیری نماید و از این رهگذز به خودکفایی کشور یاری رساند.
در همین راستا، آیین رونمایی از سیمان سبک حفاری چاه گاز و نفت گروه صنایع سیمان کرمان با حضور دکترعزیزیان مدیرعامل گروه توسعه ملی ،دکتر فرمانی مدیرعامل شرکت سرمایه گزاری وتوسعه صنایع سیمان (سیدکو)، دکتر فداکار استاندار کرمان، دکتر مهرابی معاونت اقتصادی استاندار، مهندس عاقلی مدیرکل استاندارد استان، معاونان سازمان صمت استان و جمعی ازمدیران دستگاه‌های اجرایی استان کرمان برگزار شد.
این گزارش می‌افزاید: با توجه به نیاز مبرم شرکت‌های حفاری چاه نفت وگاز به این‌محصول که با توجه تحریم‌های موجود تاکنون به سختی و با قیمت بسیار بالا تامین می شد،تولید آن توسط «گروه صنایع سیمان کرمان» ضمن ایجاد ارزش‌افزوده، اقدام‌ ارزنده و اثرگذاری در جهت کاهش خروج ارز ،جلوگیری از واردات و تامین نیاز صنعت استخراج نفت وگاز کشور است.
مدیرعامل‌ گروه صنایع سیمان کرمان در این آیین، ضمن تشریح وضعیت کمی وکیفی تولید سیمان در کشور و تشریح چشم‌انداز سیمان کرمان عنوان داشت:در سیمان کرمان قصد داریم با تکیه بر دانش فنی و کارشناسان متخصص وصاحب علم روز و ایجاد زیرساخت‌ها وامکانات لازم،بستر مناسب برای بدل شدن به یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیمان‌های خاص کشور ایجاد نماییم.
مهندس‌ فریدون رحمانی با تقدیر از همکاران خود دراین شرکت، دستاوردهای اخیر سیمان کرمان همچون تولید سیمان چاه نفت فراساحل،سیمان سفید،وپروژه های تولید سیمان LC3،سیمان سرباره‌ای وده‌ها مورد دیگر را حاصل لطف پروردگار ،مساعدت مدیران وصاحبان سرمایه وپرسنل متعهد ومتخصص شرکت دانست واز مجموعه آنها تقدیرنمود.
مهندس رحمانی همچنین از مساعدت و همراهی مجموعه مدیران اجرایی استان و مدیریت مراکز علمی و تحقیقاتی کرمان نیز قدردانی کرد.
دکتر فرمانی مدیرعامل سیدکو نیز سخنران دیگر این آیین بود که با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات مؤثر ومهم «سیمان کرمان» به‌ویژه در حوزه تحقیق وپژوهش و حرکت در مسیر تولیدات دانش بنیان، با اشاره به بیانات مقام‌ معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به تولید دانش بنیان وتاثیر آن بر رشد وشکوفایی اقتصادی کشور ،محصول جدید سیمان کرمان را مصداق بارز تولید دانش بنیان وحرکت در این مسیر دانست.
رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان کشور با اشاره به  تحریم ها، ‌و تاثیر آن برصنعت و خصوصا صنعت سیمان، عنوان داشت؛ این محدودیت‌ها منجر به تلاش بیشتر وحرکت به سمت خودکفایی و تولید داخل گردید وتهدید را به فرصت تبدیل نمود. به لطف خدا توانستیم بیشتر محصولاتی که از ما دریغ شده بود را تولید کنیم وکشور را به سمت پیشرفت و تولید بیشتر سوق دهیم .در این زمینه  اقدامات سال‌های اخیر سیمان کرمان الگو خوب ونمونه بارز آن است.
دکتر فداکار استاندارکرمان نیز در این آئین از خدمات همه کارکنان گروه صنایع سیمان صمیمانه تشکر کرد و گفت: یک پروژه ممکن است سال‌ها بگذرد تا به مرحله اجرا درآید و کارکنان صنایع سیمان کرمان با تکیه بر ظرفیت ها ، توانمندی ها و منابع داخلی خود توانسته پروژه های مهم و متعددی را تا به الان به انجام برساند .
به گزارش «اقتصاد کرمان»،وی با بیان اینکه کشور دارای منابع نفتی زیادی است،گفت: بحث حفاری چاه های نفت در کشور نسبت به سایر کشورها بیشتر است و تنوع و تحول جدیدی در این حوزه نیاز است  لذا بهتر است بجای بالا بردن میزان تولیدات، به کیفیت تولید توجه کنیم و سعی کنیم که در تولیدات ارزش افزوده و حفظ درآمد شرکتها را مد نظر قرار دهیم.
استاندار کرمان ضمن رونمایی از تابلوی نمادین آغاز تولید این محصول جدید سیمان کرمان گفت:مجموعه استانداری ،سازمان‌هاودستگاه‌های اجرایی استان آماده هرگونه همکاری ومساعدت با سیمان کرمان هستند.
در بخش دیگری از ایین رونمایی از سیمان سبک حفاری چاه گاز و نفت  گروه صنایع سیمان کرمان، دکتر عزیزیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به عنوان دارنده بیشترین سهام مالکیت شرکت سیمان‌کرمان،بر لزوم ایجاد نگاه چند بعدی ،کلان و فراگیر به مسائل وپرهیز از نگاه تک بعدی و محدود تاکید و در حل مسائل و چالش‌های صنعتی وتولیدی، تدوین الگویی چندبعدی وفرآیند محور متناسب با توان و کشش متولی و مجریان طرح‌ها را مهم وکاربردی دانست.
وی تصریح کرد:توجه به بازار و توجیه اقتصادی ،درعین حال پوشش وتامین نیاز متقاضی، نگاه خلاقانه و پرهیز‌ از توجه به شیوه‌های متداولی که تا کنون بوده و تدوین راه‌های جدید درحل مسئله، راهگشای پیشرفت‌ها وجلوگیری‌ از ایجاد گره و چالش‌های سخت است.
 بر اساس این گزارش، بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه به‌ویژه مرکزتحقیقات بتن وآزمایشگاه‌های تخصصی چاه نفت سیمان کرمان بخش پایانی‌ مراسم‌ بود.







 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5104
اخبار مرتبط
نظرات شما