• سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024

  • سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024
وزیر اقتصاد در جلسه شورای اداری شهر زرند و کوهبنان خبر داد

افزایش دو برابری عواید حاصل از عوارض آلایندگی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: عواید حاصل از عوارض الایندگی و‌مالیات کالا و خدمات در نیمه اول امسال در استان کرمان افزایش چشمگیری داشته و معادل ۷۸ درصد کل سال گذشته بوده است.

سیداحسان خاندوزی در جلسه شورای اداری شهر زرند و کوهبنان عنوان کرد: برای ۱۷ پروژه در زرند و کوهبنان از محل تبصره ۱۸ اعتبارات پرداخت شده که با توجه به ظرفیت‌های زرند و کوهبنان باید این مهم افرایش پیدا کند.
وی بیان داشت: با اقدامات انجام شده شاخص بیکاری کمرنگ و شاخص جمعیت پررنگ‌تر شده، لذا شرکت‌ها و‌ معادن باید در راستای مسئولیت اجتماعی نقش پر رنگی داشته باشند تا افزایش زیرساخت‌ها و رفع تبعیض‌ها را شاهد باشیم.
خاندوزی ادامه داد: باید شبکه بانکی به شرکت‌ها و معادن کمک کند، از طرفی باید ساختارها در شرکت‌ها اصلاح شود تا شاهد سوددهی آنها باشیموی تاکید کرد: جا دارد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصلاح ساختاری شرکت‌ها را بر عهده بگیرد تا شرکت‌ها سرپا شده و به‌عنوان کمک دهنده اقتصاد منطقه باشند.
خاندوزی افزود: در بحث کشاورزی که قطب توجهات مردم است، باید صندوق بیمه کشاورزی را تقویت کنیم تا کشاورزان دچار آسیب نشوند اما امهال وام‌ها را پیگیری خواهم کردوی بیان داشت: توقع داریم بانک‌های خصوصی فراموش نکنند که جزئی از بدنه کشور هستند لذا باید مردم از وجود آنان استقبال کنند اما روند موجود مطلوب نیست.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در حوزه دسترسی به شبکه بانکی پیگیری خواهد شد تا فرصت برابر را برای مردم شهرها را رقم بزنیم.
بازدید از کک سازی زرند

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که از دیروز و به منظور بازدید از طرح‌های اقتصادی استان و کلنگ‌‌زنی احداث شهرک زنجیره فتوولتائیک انرژی های تجدیدپذیر ایران به کرمان سفر کرده است
 وزیر اقتصاد در ادامه سفر دو روزه خود به استان کرمان از کارخانه کک‌سازی فولاد زرند ایرانیان بازدید کردشرکت فولاد زرند ایرانیان دارای دو کارخانه کک سازی است.
کک یکی از مهمترین و گران قیمت ترین مواد اولیه مصرفی در پروسه تولید آهن به روش کوره بلند است و همچنین برای بهبود فرآیند پخت کک و تولید محصولات جانبی همچون گوگرد، گاز کک، بنزول، قطران و سایر محصولات، واحد پالایشگاه نیز در این مجموعه احداث شده است.
مهمترین فعالیت کارخانه کک شماره یک این مجموعه، تامین کک مورد نیاز در واحد کوره بلند کارخانه­ فولاد سازی این مجتمع و علاوه بر تولید کک، قطران و بنزول نیز از دیگر فرآورده های این کارخانه است.ظرفیت تولید سالیانه این کارخانه 400 هزار تن کک متالورژی است.
بر اساس این گزارش، یکی از قابل توجه­‎‎‎‎ترین کارخانجات فولاد زرند ایرانیان کارخانه کک سازی شماره­ 2 است که در مجاورت کارخانه کک سازی شماره 1 و پالایشگاه‎‎‎‎‎ها به منظور افزایش توان تولید کک متالورژی و خوراک دهی به کارخانه فولاد سازی برای استفاده در کوره بلند واقع شده است.
همچنین کارخانه خنک سازی کک متالورژی به روش خشک (CDQ) که برای نخستین بار در کشور با رویکرد تولید انرژی الکتریکی و جلوگیری از آلایندگی محیط زیست به بهره برداری رسیده است، در این مجموعه قرار گرفته است.
ظرفیت تولید سالیانه این کارخانه نیز ۸۰۰ هزار تن کک متالورژی است.در بازدید وزیر اقتصاد از این مجموعه، عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان، سیدعباس حسینی معاون بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، حسین مهرابی معاون اقتصادی استانداری، سلطانی نژاد مدیر کل امور اقتصادی ودارایی استان وی را همراهی کردند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5190
اخبار مرتبط
نظرات شما