• جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024

  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024
در شورای اداری شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه مطرح شد

مانع‌زدایی از مسیر توسعه استان‌ها

وزیر امور اقتصادی و دارائی در شورای اداری شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه گفت: متأسفانه در حال حاضر بعضی بانک ها خودشان مانع رشد و توسعه هستند و معتقدیم اگر این زنجیر را برداریم، اهداف مدنظر به سرعت محقق خواهد شد.

سیداحسان خاندوزی در شورای اداری شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه با اشاره به اقدامات صورت گرفته، مسیر اقتصادی کشور را مسیری روشن دانست و گفت: همه مسیر پیشرفت شهرها و استان ها از یک جاده نمی گذرد.
طبق تجربیات گذشته، بخش ها و مناطقی که مزیت های ویژه خود را دریافته و قدرت بسیج امکانات و عوامل را داشتند، حتی در شرایطی که مورد اقبال و توجه دولتمردان نبودند، توانستند راه پیشرفت خود را هموار کنند.
وی بر لزوم کنار هم نشاندن اضلاع مختلف پیشرفت اقتصادی کشور تأکید کرد و افزود: این اقدام منجر به اقتصاد پایدار و اشتغال پایدار در آینده خیلی نزدیک خواهد شد.
وزیر اقتصاد در واکنش به مهاجرت ۵۰ درصدی مردم سه شهرستان بافت، ارزوئیه و رابر، عنوان کرد: این موضوع را به صادرات انسان های خوش فکر و باسواد تعبیر می کنم که اگر از اجماع این نخبگان استفاده شود می توانند در توسعه نقش‌آفرینی کنند.وی تأکید کرد: مساله زیرساخت ها و راه های مواصلاتی در این سه شهرستان باید حل شود و پیگیری ویژه ای در این زمینه خواهیم داشت اما سؤال این است که چطور جاده ای ۱۵ سال است که هنوز به بهره برداری نرسیده است؟
وزیر امور اقتصادی و دارائی با تاکید بر اینکه باید از منابع و ظرفیت های داخلی استان برای تسریع در پروژه ها استفاده شود میافزاید: سرمایه راکد بلااستفاده در کشور زیاد است و بر روی معادنی (ظرفیت و پتانسیل ها) خوابیده ایم که هیچ نگاهی به آنها نمی‌کنیم.
وی با طرح پرسش‌هایی از بانک‌های عامل ادامه داد: آیا واقعا شبکه بانکی کشور باید نگاه یکسان به اعطای تسهیلات در همه مناطق داشته باشد؟ آیا نمی توان از اعتبارات اشخاص استفاده کرد؟
وی افزود:متأسفانه در حال حاضر بعضی بانک‌ها خودشان مانع رشد و توسعه هستند و معتقدیم اگر این زنجیر را برداریم، اهداف مدنظر به سرعت محقق خواهد شد.
خاندوزی با اشاره به سامانه توثیق الکترونیک دارایی با نام «ستاره»، اظهار کرد: در این سامانه تمام دارایی های(نقدی و غیرنقدی) که مردم دارند تجمیع می‌شود و جزو تضامین بانک استفاده خواهد شد و دیگر به این اندازه در خصوص وثیقه گیری با مشکل روبرو نخواهیم شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5191
اخبار مرتبط
نظرات شما