• یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024

  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024
فرمانده انتظامی کرمان خبر داد

۲۸ کارگاه ضایعاتی در کرمان پلمب شد

فرمانده انتظامی کرمان از پلمب ۲۸ کارگاه ضایعاتی در اجرای طرح شناسایی و برخورد با خریداران اموال مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی پورامینایی در تشریح جزئیات این خبر افزود: در راستای برقراری نظم و امنیت و مبارزه با سرقت، طرح  شناسایی و برخورد با سارقان و خریداران اموال مسروقه در دستور کار پلیس شهرستان کرمان قرار گرفت.
وی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان کرمان طی ماه گذشته ضمن هماهنگی با مرجع قضایی موفق شدند ۲۸ کارگاه ضایعاتی را که در راستای خرید و فروش اموال مسروقه فعالیت می کردند شناسایی و آن ها را پلمب کنند.
پورامینایی با اشاره به اینکه صاحبان این کارگاه ها و همچنین افراد مرتبط با سارقان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: پلیس به صورت شبانه روزی در حال برقراری نظم و امنیت به منظور رفاه و آسایش شهروندان است و از مردم می خواهیم ضمن خودمراقبتی بیشتر، همکاری لازم را با پلیس در اجرای ماموریت های محوله داشته باشند.
به گزارش ایرنا فعالیت بی ضابطه کارگاه های ضایعاتی در کرمان که عموما غیرمجاز فعالیت می کنند و به محلی برای تامین و فروش اموال مسروقه تبدیل شده از جمله مشکلات کلانشهر کرمان است.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان پیشتر نیز طی ماه های گذشته از برخی سازمان ها که به گفته وی زمینه بازگشایی این کارگاه های متخلف را فراهم می کنند، انتقاد کرده بود.
به گفته وی برخورد با این کارگاه های ضایعاتی مالخر تاثیر زیادی در ارتقای امنیت اجتماعی دارد.
به گزارش ایرنا پیشتر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز وجود ۷۷۶ کارگاه ضایعاتی در شهر کرمان را آماری هشداردهنده و نگران کننده که موجب تشویق سارقان می شود خواند و از برخی دلایل پشت پرده و چرایی برخورد نشدن با آنها سخن گفت؛ سیدمهدی قویدل با اشاره به برخی موارد تعارض منافع در برخورد با کارگاه های ضایعاتی تصریح کرد: فعالیت بعضی کارگاه های ضایعاتی به تعدادی کارمند و مسئول ارتباط دارد و به همین دلیل تاکنون برخوردهای لازم و محکمی صورت نگرفته است بنابراین فرمانداری و سازمان بازرسی هم باید به این طرح ورود کنند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5242
اخبار مرتبط
نظرات شما