• یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024

  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024
دستاورد واحد تحقیق و توسعه سیمان کرمان در هفته پژوهش؛

سیمان کرمان؛ واحد برتر تحقیق و توسعه

به مناسبت هفته پژوهش وفن آوری واحد تحقیق وتوسعه سیمان کرمان به عنوان واحد برتر استانی معرفی شد...

به مناسبت هفته پژوهش وفن آوری و معرفی توانمندیهای مراکز تحقیق وتوسعه، دانشگاهی ودانش بنیان، و با توجه موفقیت های اخیر واحد تحقیق وتوسعه گروه صنایع سیمان کرمان در تعریف و به نتیجه رساندن پروژه های مهمی همچون تولید سیمان سبک و سیمان فراساحل ویژه حفاری چاه نفت، تولید بتن سبز از سرباره های سیلیکومنگنز، امکان سنجی تولید سیمان LC3 و تولید آزمایشگاهی رده ای از سیمان های پزشکی در رقابت با بیش از ۴۰ مرکز تحقیق و توسعه استان از طرف سازمان صنعت،معدن وتجارت کرمان به عنوان واحد برگزیده استانی انتخاب شد.
گروه صنایع سیمان کرمان با ایجاد دهها زیرساخت و نیز تجهیز امکانات موثر در امر تحقیق وپژوهش،نظیر تاسیس آزمایشگاه پترو‌گرافی بتن، آزمایشگاه مینرالوژی، آزمایشگاه میکروسکپی، آزمایشگاه مهندسی نفت، آزمایشگاه ذوب و انجماد و TC و مرکز تحقیقات بتن؛ توانسته است در زمینه نوآوری سیمان های جدید در صنعت پیشگام باشد.
شایان ذکراست استان کرمان پهناورترین و یکی از صنعتی ترین استان هایی است که سهم مهمی در تحقیق و توسعه و نوآوری های دانش بنیان کشور دارد.
به گزارش روابط عمومی سیمان کرمان،همچنین غرفه مرکز تحقیق و توسعه سیمان کرمان طی روزهای ۱۳ لغایت۱۶ آذر در نمایشگاه تحقیق و توسعه استان واقع در دانشکده فنی مهندسی شهید چمران کرمان پذیرای دانشجویان، پژوهشگران، صنعتگران ومحققین کشور بود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5826
اخبار مرتبط
نظرات شما