• شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 11 May 2024

  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 11 May 2024
رئیس کل دادگستری استان خبر داد

دستگاه قضایی کرمان پنجشنبه‌ها تعطیل است

رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: دستگاه قضایی استان کرمان نیز تا پایان سال همانند سایر دستگاه‌های دولتی روزهای پنجشنبه تعطیل هستند...

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای قضایی استان کرمان با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه بر لزوم ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد و گفت: جهان اسلام، کشور و استان کرمان برای برگزاری سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خود را آماده می‌کنند.
او  در ادامه اجرای سیاست‌های فناورانه در قوه قضاییه را از جمله اولویت‌های دستگاه قضا دانست و افزود: در سند تحول مقرر شده که قوه قضائیه، فناوری‌های نوین برای خدمت‌رسانی به مردم را به کار گیرند، هرچند در این راستا اقداماتی در این نهاد از چند سال پیش آغاز شده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم هوشمند شدن قوه قضائیه تاکید کرد و گفت: قوه قضائیه هوشمند تا آینده‌ای نه چندان دور محقق شود.
او کمبود کارمند و قاضی و افزایش پرونده های قضایی را از مشکلات دستگاه قضا برشمرد و اظهار کرد: استفاده از فناوری روز با ارائه خدمات غیرحضوری بخشی از مشکلات دستگاه قضایی حل می شود ضمن آنکه برای مردم نیز فواید زیادی دارد.
حمیدی می‌افزاید: مدیران و بدنه قضایی باید همراهی لازم برای ارتقاء خدمات فناورانه داشته باشند و راه برون رفت از مشکلات از این طریق محقق شود.
وی در پایان با اشاره به تعطیلی ادارات دولتی استان کرمان به منظور مدیریت مصرف انرژی، گفت: دستگاه قضایی استان کرمان نیز همانند سایر دستگاه‌های دولتی روزهای پنجشنبه تعطیل هستند.
برگزاری ۷۹۱۶ دادرسی الکترونیکی با زندانیان در سال‌جاری
مهدی بخشی دادستان کرمان نیز در این جلسه گفت: کرمان از استان های پیشرو در دادرسی‌ها است و ۸۵ درصد دادرسی‌ها با زندان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. به طوری که در هشت ماه امسال ۷۹۱۶ دادرسی الکترونیک با زندانیان داشته ایم. همچنین در ابلاغ الکترونیک نیز به حدود ۹۳ درصد رسیده است.
او با بیان این مطلب که ۷۰ درصد مردم از عملکرد دستگاه قضا در استان کرمان راضی هستند، در ادامه اظهار کرد: از سال ۹۳ تا کنون میانگین رسیدگی به پرونده از ۱۲۵ روز به ۸۵ روز رسیده است.
به گزارش ایسنا، حدود ۶۰ دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در کرمان در حال فعالیت هستند و خدمات لازم را به مردم ارائه می‌دهند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5896
اخبار مرتبط
نظرات شما