• سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 21 May 2024

  • سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ -
  • 21 May 2024
۸۱ درصد تا پایان آبان امسال؛

نسبت مصارف به منابع بانک های استان کرمان

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان گفت: نسبت مصارف به منابع بانک های استان کرمان تا پایان آبان ماه سال جاری ۸۱ درصد بوده و این درحالی است که متوسط کشور به غیر از تهران در این زمینه ۷۲.۹ درصد است.

الله داد محمدی فر در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان کرمان اظهار کرد: نسبت مصارف به منابع بانک های استان کرمان تا پایان آبان ماه سال جاری ۸۱ درصد بوده و این درحالی است که متوسط کشور به غیر از تهران در این زمینه ۷۲.۹ درصد است.
او با بیان این مطلب که رتبه کرمان نسبت به استان های بزرگ کشور در زمینه نسبت مصارف به منابع یک است، افزود: رشد منابع کشور در آبان ماه نسبت به پایان سال گذشته ۱۷.۸ درصد بوده درحالی که رشد منابع استان کرمان در این بازه تقریبا ۱۶.۶ درصد است.
طبق اعلام دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان، رشد مصارف استان نسبت به کشور ۲۷ درصد و متوسط کشور ۱۶ درصد است.
حسین مهرابی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: بانک ها عقب ماندگی استان در بحث تبصره ماده ۱۶ را تا پایان سال جبران کنند.
همچنین ناصر عسکری نژاد مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز یکی از اصلی ترین چالش های کشور را اشتغال جوانان دانست و اظهار کرد: نیمی از تعهدات فرصت های شغلی به کمیته امداد محول شده، به طوری که این نهاد در سال جاری باید ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در کل کشور ایجاد کند و سهمیه استان کرمان از این مهم، ۲۴ هزار و ۵۰ مورد است.
به گفته او، سهمیه استان کرمان از محل تبصره ۱۶، حدود ۱۲۵۰ میلیارد تومان است که تاکنون با اجرای ۱۰ هزار و ۴۵۱ طرح برای حدود ۱۶ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده و ۷۴۰ میلیارد تومان از این اعتبارات تاکنون به استان تخصیص یافته است.
به گزارش ایسنا، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با ابراز نگرانی از عدم جذب اعتبارات کرمان و اختصاص آن به سایر استان ها عنوان کرد: کرمان یکی از استان های محروم کشور است.
او از مدیران بانکی استان درخواست کرد: با توجه به اینکه اکثریت افراد تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان زنان سرپرست خانوار هستند، لازم است در تضامین بانکی و تسریع در پرداخت تسهیلات همکاری کنند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6011
اخبار مرتبط
نظرات شما